Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, April 26, 2012

Wanita diseru bagi sokongan kepada BN - Dorris



Caption: PENGHARGAAN...Dorris menerima cenderamata daripada seorang ketua kaum sambil disaksikan oleh Nyalau ketika berlangsungnya majlis itu pagi kelmarin.

LUBOK ANTU, Ahad (22 April) – Golongan wanita di negeri ini diseru agar memberi sokongan padu kepada calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang akan diadakan pada bila-bila masa mula sekarang.

Timbalan Yang Dipertua Dewan Negara Senator Doris Sophia Brodie berkata demikian ketika berucap pada Majlis Perasmian ‘Ruai Baru’ Rumah Sandah, Sungai Ara, Lubok Antu, pagi kelmarin.

Beliau percaya bahawa golongan wanita boleh menyumbang kepada kemenangan pada PRU13 akan datang memandangkan statistik jumlah pengundi di negeri ini menunjukkan bahawa golongan mereka lebih ramai berbanding dengan pengundi lelaki.

“Saya disini mengajak anda (wanita) bersama dengan golongan lelaki memberi sokongan kepada calon BN untuk mempastikan kerajaan BN memerintah semula negara ini,” katanya.

Selain itu untuk Doris yang juga Pengerusi Pergerakan Wanita Parti Rakyat Sarawak (PRS) memberitahu bahawa William Nyalau Badak akan diberi kepercayaan sekali lagi untuk bertanding atas tiket BN bagi kawasan Parlimen Lubok Antu pada PRU13 kelak.

Namun begitu keputusan sama ada Nyalau akan dicalon semula untuk bertanding mempertahankan semula kerusi milik PRS terbabit kata beliau terpulang kepada keputusan muktamad Pengerusi BN Negeri dan Pusat.

“Justeru berilah sokongan kepada Nyalau untuk membolehkan beliau memenangi semula kerusi Parlimen Lubok Antu dengan mudah pada pilihan raya akan datang nanti,” kata Dorris.

Turut hadir pada majlis itu ialah Pegawai Daerah Lubok Antu, Jack Aman, Ketua Polis Daerah Lubok Antu, DSP James Johnanthan dan ketua-ketua masyarakat sekitar Lubok Antu.

Dorris menerusi majlis berkenaan telah mengumumkan peruntukan bernilai RM2,000 kepada Jawatankuasa Kemajuan Dan Keselamatan Kampung Sungai Ara dengan RM3,000 untuk biro wanita rumah panjang tersebut.

Tamat

No comments:

Post a Comment