Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, April 26, 2012

Futsal Program Armada Pemuda Parti PBB Zon Empat pada 1 Mei ini



Mugshot: ZAIDIL HAJI RIPIN

- 24 APRIL

Belia dari sekitar kawasan Sri Aman dipelawa untuk menyertai Pertandingan Futsal pada 1 Mei ini yang diadakan sempena penganjuran Program Armada Pemuda Parti Persaka Bumiputera Bersatu (PBB) Zon Empat.

Pertandingan Futsal yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Pengelola Program Armada Pemuda PBB Zon Empat dan Persatuan Bola Sepak Bahagian Sri Aman atau FASA itu akan berlangsung di Kompleks Sukan KPSU Sri Aman bermula jam 7.30 pagi.

“Hadiah wang tunai bernilai RM300, piala dan pingat akan dimiliki oleh mana-mana pasukan yang berjaya muncul juara bagi pertandingan futsal bersempena dengan penganjuran program itu.

“Manakala naib juara pula akan memperoleh RM200, piala dan pingat dengan pemenang tempat ketiga memperoleh RM150, piala dan pingat serta RM100 bersama piala bagi pemenang tempat keempat,” kata Setiausaha FASA, Zaidil Haji Ripin.

Format Pertandingan Futsal sempena Program Armada Pemuda PBB Zon Empat menurut beliau juga akan dilaksanakan menerusi sistem kalah mati dan bukannya perlawanan liga berkumpulan.

Mereka yang berminat kata Zaidil boleh menghubungi Tahir Brahim di talian telefon 019-8743288 untuk mendapatkan borang pertandingan dengan yuran penyertaan bernilai RM30 dikenakan bagi setiap pasukan bertanding.

“Tarikh tutup penyertaan Format Pertandingan Futsal sempena Program Armada Pemuda PBB Zon Empat bagi ialah pada 28 April sekitar jam 5 petang. Justeru belia Sri Aman dipelawa untuk tidak melepaskan peluang bagi menyertai pertandingan ini,” katanya.

Beliau turut memberitahu bahawa Upacara Sepak Mula (Kick Off) Liga Bolasepak Naim Sri Aman akan berlangsung pada 20 Mei di Padang Kompleks KPSU Sri Aman bermula jam 4.30 petang oleh Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar Dan Perumahan, Datuk Francis Harden Hollis.

Tamat.

No comments:

Post a Comment