Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, August 27, 2012

Mantan pengerusi PPWS terima kunjungan raya


Caption: UNTUK ALBUM...Pengerusi PPWS Kawasan Sri Aman, Saidah Saibi (duduk tengah) bersama para ahli ketika mengadakan kunjungan Hari Raya ke rumah mantan pengerusi perkumpulan tersebut malam tadi.

SRI AMAN, Jumaat  (24 Ogos) – Pengerusi Persekutuan Perkumpulan Wanita Sarawak (PPWS) Kawasan Sri Aman telah mengadakan kunjungan perayaan Hari Raya Aidilfitri di kediaman beberapa orang bekas pengerusi perkumpulan tersebut malam tadi.

Rombongan PPWS Kawasan Sri Aman yang telah diketuai oleh Saidah Saibi bersama enam orang ahli jawatankuasa perkumpulan berkenaan bertujuan untuk mengeratkan hubungan silaturahim di antara para ahli dan mantan pengerusinya dari masa ke semasa.

“Ia merupakan satu platform buat PPWS untuk memberi penghormatan terhadap mereka yang pernah meneraju dan berjasa dalam  memajukan lagi perkumpulan tersebut sebelum ini.

“Justeru kunjungan seperti ini telah diterapkan sebagai amalan tradisi untuk mewujudkan kemesraan di antara ahli PPWS dan mantan pengerusi perkumpulan tersebut acapkali menjelang perayaan Hari Raya Aidilfitri pada setiap tahun,” kata Saidah.

Beliau turut menambah bahawa PPWS Kawasan Sri Aman akan terus mengadakan aktiviti seperti ini setiap tahun sebagai satu usaha untuk mendekati para ahli dengan perjuangan PPWS.

Terdahulu PPWS Kawasan Sri Aman telah mengadakan kunjungan ke kediaman mantan pengerusi perkumpulan tersebut antaranya ialah Balkis Haji Wahed, Khamis Sita Wasli, Latipah Mantali dan Nur Khatijah Abdullah.

Kesemua mereka yang dilawati melahirkan rasa amat terharu di atas kunjungan para ahli jawatankuasa berkenaan dan berjanji akan sentiasa memberikan kerjasama kepada PPWS Sri Aman selepas ini.

“Saya merasa amat kagum dan terharu terhadap kunjungan ini. Ia nyata sangat bermakna buat saya kerana aktiviti ini akan dapat merapatkan rasa kekitaan dalam berpersatuan,” kata Latipah yang pernah menjadi pengerusi pada tahun 2008 hingga 2010.

Tamat.

No comments:

Post a Comment