Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Sunday, August 26, 2012

700 penduduk banjiri Masjid Darul Syakirin




Caption:

1. MERIAH...Penduduk Islam dari Kampung Muhibbah, RPR Fasa I dan RPR Fasa II ketika mendengar khutbah daripada Imam I, Haji Wan Masra di Masjid Darul Syakirin pada hari pertama sambutan perayaan Hari Raya lepas.

2. TERIMALAH... Imam I, Haji Wan Masra  bersama Pengerusi Masjid Darul Syakirin, Haji Ahmad Yak sedang menyampaikan sumbangan kepada kanak-kanak sebaik sahaja tamat sembahyang sunat Hari Raya di Masjid Darul Syakirin.

SRI AMAN, Rabu (22 Ogos) – Masjid Darul Syakirin, Kampung Muhibbah Sri Aman telah menjadi tumpuan penduduk beragama Islam yang mahu menunai sembahyang sunat pada sambutan hari pertama Perayaan Hari Raya Aidilfitri lepas.

Ia terbukti apabila sejumlah 700 orang penduduk Islam dari Kampung Muhibbah, Rancangan Perumahan Rakyat (RPR) Fasa I dan RPR Fasa II memenuhi Masjid Darul Syakirin bagi tujuan itu.

“Sembahyang sunat Hari Raya bersama dengan 700 orang penduduk Islam di sini telah diimamkan oleh Imam I Masjid Darul Syakirin Kampung Muhibbah Sri Aman iaitu Haji Wan Masra Tunku Udin.

“Selepas itu, Pengerusi Masjid Darul Syakirin, Haji Ahmad Yak bersama Wan Masra telah diberi penghormatan untuk menyampaikan sumbangan raya kepada kanak-kanak yang hadir di masjid itu,” kata jurucakapnya Ramli Abu Sera.

Selain itu perayaan Hari Raya Aidilfitri kali ini katanya juga nyata cukup meriah kerana ia menghimpunkan para penduduk Islam dari tiga buah penempatan yang terdapat dalam bandar Sri Aman ini.

Ia sekaligus menurut beliau dapat mewujudkan hubungan perpaduan antara ummah dan sekaligus dapat mengeratkan lagi hubungan perpaduan antara penduduk dari ketiga-tiga buah penempatan itu di masa akan datang.

“Malahan penduduk Islam di Kampung Muhibbah juga berasa amat gembira apabila menerima kunjungan rakan bukan muslim pada perayaan Hari Raya pertama dan kedua ini tadi.

“Ia sekaligus dapat menjayakan konsep 1 Malaysia seperti yang diperjuangkan oleh Perdana Menteri kita dalam mewujudkan keharmonian di antara penduduk berbilang kaum dan agama di negara ini dari masa ke semasa,” katanya.

Tamat.





No comments:

Post a Comment