Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Sunday, August 26, 2012

Jangan bangkit lawan BN kata Rayong kepada penduduk


Caption: TERIMA KASIH...ADUN Engkilili, Dr Rayong menerima cenderamata daripada Tuai Rumah Bata sambil disaksikan oleh Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak pada majlis pemimpin bersama rakyat di Lidong baru-baru ini.

ENGKILILI, Sabtu (18 Ogos) – Rakyat di kawasan luar bandar Lubok Antu dinasihat agar tidak bangkit menentang kerajaan Barisan Nasional (BN) bersama Parti Pekerja Sarawak (SWP) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa berkata rakyat di kawasan luar bandar masih memerlukan BN untuk memajukan hidup mereka dari masa ke semasa dan bukannya pihak SWP.

“Rakyat seharunysnya sentiasa bersama kerajaan kerana hanya BN sahaja yang mampu meningkatkan taraf ekonomi dan seterusnya memberi kesenangan kepada hidup mereka di kawasan pedalaman.

“Lagipun rakyat harus tahu bahawa pihak pembangkang hanya petah bercakap tetapi tidak banyak bekerja untuk membantu membangunkan hidup rakyat di kawasan pedalaman yang masih jauh ketinggalan dari semua segi pembangunan,” katanya.

“Kita yang tinggal di kawasan pedalaman masih jauh ketinggalan dari arus pembangunan dan masih memerlukan pembelaan dari kerajaan BN, jadi buat apa kita menentang BN,” katanya.

Rayong berkata demikian ketika berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat yang berlangsung di Rumah Panjang Bata, Kubal Batu, Lidong, Skrang dalam kawasan Engkilili baru-baru ini.

Selain itu kerajaan BN kata beliau juga mempunyai dasar dan konsepnya yang tersendiri untuk melaksanakan pelan pembangunan di dalam kawasan negeri ini berbanding parti pembangkang.

“Kerajaan pimpinan BN adalah demokratik dan cukup ideal kerana melalui kita sahajalah  rakyat memperolehi nikmat peningkatan taraf hidup hasil pelaksanaan projek pembangunan di kawasan masing-masing.

“Kemenangan berterusan BN adalah hasil sokongan rakyat yang membolehkan kerajaan melaksanakan rancangan yang telah dirancang sebelum ini. Justeru saya meminta sokongan seperti ini dikekalkan pada PRU-13 akan datang,” katanya.

Rayong menerusi majlis berkenaan telah mengumumkan peruntukan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) sebanyak RM7,000 kepada JKKK Rumah Bata dan RM3,000 kepada biro wanita rumah panjang tersebut.

Hadir sama ialah Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak, Penyelia JASA Parlimen Lubok Antu, Geoffery Baja Ricky Maba, Pembantu Luar Kanan JASA Engkilili, Edwin Ancheh, para kakitangan kerajaan dan ketua kaum di sini.


Tamat….


No comments:

Post a Comment