Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, August 27, 2012

Jangan jadikan blog sebagai gelanggang burukkan kerajaan - Nyalau



Caption: RASMI... Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau sedang memotong reben yang terikat pada belon sebagai simbolik perasmian Kampung Tanpa Wayar 1 Malaysia Kampung Kutai, Lubok Antu baru-baru ini.

LUBOK ANTU, Sabtu (25 Ogos) - Golongan remaja dinasihatkan agar tidak menjadikan blog di internet sebagai sebagai ‘gelanggang’ bagi mereka untuk memburukkan Barisan Nasional (BN) selepas ini.

Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak berkata kemudahan internet disediakan oleh kerajaan bagi tujuan kebaikan diri mereka sendiri dan bukannya untuk menghentam BN secara sengaja.

“Perbuatan mencaci ataupun memburukkan kerajaan BN adalah tidak bertanggungjawab. Ini kerana internet boleh digunakan bagi tujuan kebaikan antaranyla untuk mencari kerja atau melayari maklumat berfaedah,” katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap merasmikan Majlis Kampung Tanpa Wayar 1 Malaysia yang berlangsung di Rumah Alang, Kampung Kutai, Lubok Antu di sini baru-baru ini.

Selain itu Nyalau juga menasihatkan rakyat rakyat di kawasan luar bandar agar tidak menjadi mangsa kepada janji manis pihak parti pembangkang yang kini giat berkempen dalam kawasan mereka pada masa sekarang.

Menurut beliau parti pembangkang terutama sekali Parti Pekerja Sarawak (SWP) telah menaburkan banyak janji yang tidak masuk akal demi mencapai impian mereka untuk memerintah negara ini.

“Disebabkan oleh faktor inilah pihak pembangkang (SWP) sengaja mereka-reka cerita dengan tujuan agar rakyat percaya dengan perkara yang umumkan pada satu-satu majlis itu,” katanya.

Nyalau menerusi majlis itu telah mengumumkan peruntukan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) sebanyak RM22,000 kepada JKKK Kampung Kutai dengan RM5,000 lagi diperuntukan kepada biro wanita rumah panjang tersebut.

Tamat.



No comments:

Post a Comment