Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, August 27, 2012

Belia dari Gawang, Simunjan bangga terima Laptop


Caption: BANGGA...Andy Bara dari Gawang, Simunjan menunjukkan Komputer Riba 1 Malaysia yang telah diperoleh beliau menerusi majlis penyerahan kemudahan tersebut di Jaong, Pantu pada bulan Julai lepas.

SRI AMAN, Sabtu (25 Ogos) – Pemberian Komputer Riba 1Malaysia untuk rakyat perlu dianggap sebagai satu hadiah yang ternilai daripada kerajaan Barisan Nasional (BN) demi mempertingkatkan hidup mereka selepas ini.

Ia merupakan pendapat seorang belia dari Kampung Gawang, Simunjan iaitu Andy anak Bara yang telah mendapat bantuan kemudahan tersebut menerusi satu majlis di Jaong, Pantu pada bulan Julai lepas.

Katanya adalah tidak mudah bagi rakyat di kawasan luar bandar untuk mendapat kemudahan seperti itu memandangkan Komputer Riba adalah mahal dikalangan mereka yang hanya hidup berdasarkan pendapatan hasil tani.

“Saya adalah seorang belia bertuah yang terpilih untuk menerima kemudahan ini secara percuma memandangkan harga satu unit komputer riba mencecah ribuan ringgit dan tidak mampu dibeli oleh kita.

“Pemberian kemudahan ini secara tidak langsung melambangkan keprihatinan kerajaan BN dalam merapatkan lagi jurang digital di antara rakyat di kawasan dalam dan luar bandar negeri ini,” katanya.

Selain itu rakyat yang telah menerima kemudahan terbabit secara percuma menurut Andy haruslah menghargai pemberian tersebut dengan menggunakan komputer riba itu bagi tujuan berfaedah selepas ini.

Komputer riba terbabit kata beliau haruslah digunakan bagi tujuan pengurusan maklumat dan bukannya untuk diguna bagi melayari pelbagai maklumat tidak berfaedah dalam internet.

“Lagipun jangan jual komputer riba kepada orang lain. Tindakan seperti ini sekaligus mengambarkan sifat tidak amanah kita terhadap kemudahan yang sudah diberikan oleh kerajaan.

“Jaga dengan baik kemudahan ini. Berterima kasihlah terhadap kerajaan BN yang sudah mengeluarkan peruntukan berbilion ringgit bagi memboleh rakyat menerima komputer riba tersebut secara percuma selepas ini,” katanya.

Terdahulu, Andy adalah merupakan salah seorang dari 1,250 orang penerima Komputer Riba 1Malaysia yang sedang diagihkan oleh kerajaan menerusi Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat kepada rakyat di kawasan parlimen beliau pada masa sekarang.

Tamat.






No comments:

Post a Comment