Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Sunday, August 26, 2012

Kelab Imigresen LTAK buat kebajikan


Caption: IKHLAS...Timbalan Pengarah Imigresen Negeri Sarawak, Haji Hamfatullah Syawal menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Penyelaras Kompleks Kebajikan Laila Taib, Ustaz Haji Mohd Salleh sambil diperhatikan oleh (dari kiri), Abdul Malik, Kamarol, Nelson Naga, Mehuen dan Ijah di Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Yatim Negeri Sarawak pada bulan Ramadhan lepas.

Nelson Naga Alam

SRI AMAN, Khamis (23 Ogos) - Badan Kebajikan dan Sosial, Pejabat Imigresen Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching yang berada di bawah naungan Kamarol Haji Johari turut tidak ketinggalan untuk menyumbang bakti kepada golongan anak-anak yatim.

Ia terbukti apabila badan itu mengadakan lawatan ke Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Yatim Negeri Sarawak ketika berlangsungnya sambutan Bulan Ramadhan lepas untuk menyampaikan sumbangan wang bernilai RM800 kepada pertubuhan tersebut.

Siaran media kepada Utusan Sarawak hari ini memberitahu sumbangan ini adalah merupakan hasil kutipan daripada para pegawai imigresen yang bertugas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (LTAK) melalui badan tersebut.

“Sumbangan ini bertujuan untuk membolehkan anak-anak yatim di pertubuhan berkenaan bersama-sama menikmati kemeriahan suasana menyambut perayaan Hari Raya Aidilfitri yang bermula pada 19 Ogos lepas,” kata kenyataan berita tersebut.

Terdahulu upacara ringkas penyerahan sumbangan ini telah disempurnakan Timbalan Pengarah Imigresen Negeri Sarawak, Haji Hamfatullah Syawal Bin Hamdan kepada Penyelaras Kompleks Kebajikan Laila Taib, Ustaz Haji Mohd Salleh Hamdin.

Hadir sama bagi menyaksikan upacara ringkas berkenaan ialah Ketua Imigresen Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching, Kamarol Haji Johari dan kakitangannya yang lain termasuk Abdul Malik, Kamarol, Nelson Naga, Mehuen dan Ijah.

Tamat.

No comments:

Post a Comment