Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, July 19, 2012

Lima beranak terbunuh dalam kemalangan di San Raba




Caption:

1. MALANG...Anggota Bomba dan Penyelamat sedang bertungkus-lumus mengeluarkan mayat mangsa yang tersepit di dalam kenderaan Perodua Kancil yang bertembung dengan sebuah lori pembancuh simen di kawasan San Raba hari ini.

2. JADI TUMPUAN...Orang ramai sedang menyaksikan usaha mengeluarkan mayat mangsa sebaik sahaja berlaku kemalangan maut berkenaan di San Raba hari ini. Sebahagian dari mayat mangsa diletakkan di tepi jalan tersebut.

SRI AMAN, Khamis (19 Julai) – Tiga orang wanita, seorang lelaki dan seorang kanak-kanak perempuan terbunuh dalam satu kemalangan maut yang berlaku di di Kilometer 24 Jalan Sri Aman / Sarikei hari ini.

Kemalangan maut yang berlaku sekitar jam 9.05 pagi di kawasan San Raba itu juga turut menyebabkan seorang wanita dan seorang kanak-kanak lelaki mengalami kecederaan parah dalam keadaan kritikal.

Mereka yang terbunuh adalah Racholl Nyaring, 22, Santi Abdullah, 19, Jamayah Ali, Jamilah Ali dan Nur Raynie Abdullah, (satu tahun sebulan) manakala mangsa yang cedera pula ialah Janggah Haniyah, 47, serta Rudi Ob Minggat Abdullah, dua tahun.

Menurut sumber kesemua mangsa yang terdiri daripada satu keluarga ini dalam perjalanan dari Engkilili menuju ke Sri Aman dengan menggunakan sebuah kenderaan Perodua Kancil sebelum berlakunya kemalangan tersebut.

“Kenderaan yang dinaiki oleh kesemua mangsa ini dipercayai telah memasuki lorong bertentangan di kawasan San Raba dan seterusnya bertembung dengan sebuah lori pembancuh simen dari arah Sri Aman.

“Lima daripada mereka terbunuh serta-merta di tempat kejadian,” kata sumber sambil menambah bahawa pemandu lori berkenaan tidak mengalami sebarang kecederaan dalam kejadian itu.

Mangsa yang mengalami cedera parah dalam kemalangan ini masih dirawat di unit kecemasan Hospital Bahagian Sri Aman sehingga berita ini ditulis pada jam 3.50 petang kesemua mayat mangsa di hantar ke bilik mayat hospital tersebut.

Tamat.

No comments:

Post a Comment