Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, July 19, 2012

Jangan biar orang luar kacau perpaduan kita - Naroden



Caption: APA KHABAR? Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri (Pembangunan Keusahawan Bumiputera dan Perancangan Sumber) Datuk Haji Mohd Naroden Majais sedang bersalaman dengan para peserta sebaik selesai merasmikan Seminar Keusahawanan di Dewan Suarah Sri Aman kelmarin.

SRI AMAN, Ahad (15 Julai) – Semua penduduk dinasihat agar sentiasa bersatu agar ‘orang luar’ tidak berupaya menggugat kestabilan politik yang sedang dinikmati negeri Sarawak pada masa sekarang.

Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri (Pembangunan Keusahawan Bumiputera dan Perancangan Sumber) Datuk Haji Mohd Naroden Majais berkata demikian ketika berucap merasmikan Seminar Keusahawanan di Dewan Suarah Sri Aman kelmarin.

Katanya ‘orang luar’ iaitu pihak parti pembangkang telah memasuki negeri ini dan seterusnya cuba melemahkan kekuatan komponen parti Barisan Nasional (BN) dikalangan penduduk.

“Mereka ini hanya mahu kuasa. Tindakan mereka cuba memecah-belahkan kita hanya disebabkan oleh keinginan mereka yang tidak mahu melihat kita menikmati kemajuan dari masa ke semasa.

“Justeru saya berharap penduduk menghargai nikmat kemajuan yang mereka kecapi sekarang dengan terus berdiri teguh di bawah payung kerajaan BN selepas kini,” menurut beliau.

Terdahulu seramai 125 orang peserta yang mengambil bahagian dalam seminar keusahawanan yang dianjurkan oleh Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) N.28 Engkilili.

Seminar yang melibatkan peserta dari tujuh buah cawangan PBB dan 10 ranting PBB Engkilili itu telah dikendalikan oleh Ketua Pusat MARA Sarawak, Visnu Haji Majnis dan Pengurus Besar Tekun Nasional Sarawak, Roslan Ais.

Hadir sama ialah Setiausaha Eksekutif PBB, Haji Awang Bujang Awang Antek, Pengerusi Jawatankuasa Pengelola Seminar Keusahawan, Richard Tawan Sedu, Pegawai Tekun Nasional, Benedict Jed dan Petrus Igat.

Tamat.



No comments:

Post a Comment