Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, July 19, 2012

Gimnasium Rakyat Sri Aman anjur Ngiling Bidai



Caption: UNTUK ALBUM...Para pengguna Gimnasium Rakyat 1 Malaysia Sri Aman bergambar kenangan ketika menghadiri majlis Ngiling Bidai Gawai di pusat senaman berkenaan malam tadi.

SRI AMAN, Jumaat (13 Julai) – Kelab Gimnasium Rakyat 1 Malaysia Sri Aman nyata tidak melepaskan peluang bagi menyeramakkan lagi suasana penutupan sambutan perayaan Gawai Dayak di sini.

Ia terbukti apabila kelab tersebut telah menganjurkan Majlis Ngiling Bidai yang berlangsung di perkarangan hadapan pusat senaman berkenaan bermula dari jam 5.30 petang hingga 10.15 malam tadi.

Pengerusi Kelab Gimnasium Rakyat 1 Malaysia Sri Aman, Isaac Stalin Simon ketika ditemui berkata majlis terbabit bertujuan untuk menyokong penuh perlaksanaan Gagasan 1 Malaysia seperti yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri sebelum ini.

“Pengguna pusat senaman ini terdiri daripada pelbagai kaum dan agama. Justeru majlis ini telah membolehkan kita menghimpunkan kesemua mereka di bawah satu rumpun bangsa Malaysia,” katanya.

Beliau turut memberitahu bahawa majlis seperti ini juga secara tidak langsung dapat mempromosi Pusat Gimnasium Rakyat 1 Malaysia Sri Aman kepada orang ramai dari masa ke semasa.

Sasaran pihak kelab kata Isaac ialah untuk mewujudkan kesedaran orang ramai mengenai kepentingan bersenam ke tahap yang lebih tinggi ke arah mewujudkan komuniti sihat dan cergas selepas ini.

“Waktu operasi Pusat Gimnasium Rakyat 1 Malaysia Sri Aman akan dibuka kepada orang ramai dalam kawasan ini bermula pada setiap hari melainkan pada hari Sabtu atau cuti umum.

“Ia akan beroperasi dari jam 8 pagi hingga 11 pagi dan jam 4 petang hingga 8 malam bagi hari Isnin hingga Jumaat manakala dari jam 4 petang hingga 8 malam bagi hari Ahad,” kata beliau.

Terdahulu Majlis Ngiling terbabit telah disertai seramai 70 orang pengguna dengan aktiviti jamuan makan, Barbeque dan karaoke diadakan bagi memeriahkan sambutan majlis berkenaan.

Hadir sama ialah Jurulatih Pusat Gimnasium Rakyat 1 Malaysia Sri Aman, Yakob Zamahari, Timbalan Bendahari kelab, Tony Chung, Timbalan Setiausaha, Christopher dan barisan ahli jawatankuasa kelab yang lain.

Tamat.


No comments:

Post a Comment