Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, July 19, 2012

Lubok Antu nikmati pembangunan berterusan - Nyalau



Caption: SERIUS...Guru Besar SK Batang Ai, Joseph Suat sedang membincangkan sesuatu dengan Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau sambil diikuti oleh ADUN Batang Ai, Malcom Mussen sebaik sahaja tiba untuk merasmikan Majlis Ngiling Bidai di SK Batang Ai, Lubok Antu baru-baru ini.

LUBOK ANTU, Rabu (18 Julai) – Pembangunan berterusan di kawasan Parlimen Lubok Antu akan tetap disaksikan oleh rakyat sekiranya kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa menjadi pilihan utama mereka dari masa ke semasa.

Ia terbukti apabila kawasan Parlimen Lubok Antu terus membangun dari segi perlaksanaan projek Bekalan Elektrik Luar Bandar (RES), bekalan air bersih dan jalan raya hasil sokongan rakyat di situ sebelum ini.

“Perubahan ini tampak nyata semenjak lima tahun lepas,” kata Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak ketika berucap merasmikan Majlis Ngiling Bidai di Sekolah Kebangsaan (SK) Batang Ai, Lubok Antu baru-baru ini.

Hasil sokongan padu terhadap BN, kerajaan kini menurut beliau berada dalam ‘mood’ selesa untuk merangka dan melaksanakan pelbagai projek pembangunan seperti yang disaksikan oleh rakyat di situ pada masa sekarang.

Projek pembangunan bernilai jutaan ringgit tersebut kata Nyalau adalah merupakan tanda terima kasih kerajaan BN terhadap sokongan rakyat yang sentiasa memastikan kerusi Parlimen Lubok Antu milik mereka selama ini.

“Kini pihak pembangkang telah datang ke kawasan Lubok Antu untuk berkempen dan menghasut rakyat bagi merampas kerusi parlimen kawasan ini daripada pihak BN pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU 13) kelak.

“Justeru saya berharap agar rakyat Lubok Antu tidak mensia-sia perlaksanaan projek pembangunan di kawasan mereka dengan menyokong pihak pembangkang selepas ini,” katanya.

Hadir sama dalam Majlis Ngiling Bidai terbabit ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batang Ai, Malcom Mussen Lamoh, Guru Besar SK Batang Ai, Joseph Suat dan ketua kaum di sini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment