Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, July 19, 2012

Land Survei Sri Aman bersihkan Kubur Kampung Hilir



Caption: BERBAKTI..Para kakitangan JTS Sri Aman sedang merakamkan gambar kenangan bersama Penghulu Haji Mohd Salleh (depan tiga kanan) ketika berlangsungnya program gotong-royong membersihkan tanah perkuburan Islam Kampung Hilir hari ini.

SRI AMAN, Jumaat (13 Julai) – Musim ketibaan Bulan Ramadhan telah diserikan lagi dengan adanya program gotong-royong membersihkan kawasan Tanah Perkuburan Islam di Kampung Hilir, Sri Aman hari ini.

Program anjuran Jabatan Tanah Dan Survei (JTS) Bahagian Sri Aman itu bermula dari jam 8 hingga 12.30 tengahari dengan 20 orang kakitangan beragama Islam jabatan tersebut mengambil bahagian dalam aktiviti berkenaan.

“Aktiviti ini adalah merupakan inisiatif daripada Penguasa JTS Bahagian Sri Aman iaitu Mohd Razali bin Arshad demi menyemarakkan lagi ketibaan bulan Ramadhan dalam bulan Julai ini.

“Dengan adanya program seperti ini, para kakitangan kerajaan beragama Islam akan dapat menyumbang bakti mereka terhadap penduduk dalam pelbagai aktiviti sosial dari masa ke semasa,” kata jurucakap penganjur iaitu Ramli Abu Sera.

Selain itu aktiviti ini kata beliau juga akan dapat menarik perhatian kakitangan kerajaan beragama Islam yang lain untuk sama-sama menganjurkan program bercorak sosial demi kebaikan penduduk di Sri Aman selepas ini.

Beliau yakin program gotong-royong seperti ini akan dapat mewujudkan keyakinan penduduk terhadap peranan kakitangan kerajaan dalam membantu menjaga kebajikan hidup mereka dari masa ke semasa.

“Insyallah pihak JTS Bahagian Sri Aman juga akan menganjurkan aktiviti membuat dan mengagihkan Bubur Lambuk ketika berlangsungnya sambutan Bulan Ramadhan ini nanti,” katanya.

Hadir sama dalam program ini ialah Pegawai Perhubungan Awam JTS Sri Aman, Arip Abong, Juru Ukur JTS Sri Aman, Wahab Dillah, Pengerusi Tanah Perkuburan Kampung Hilir, Awang Magrib Awang Anie dan Penghulu Haji Mohd Salleh Mohd Abang.

Tamat.


No comments:

Post a Comment