Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, July 19, 2012

KRT Tanjung Engkabang anjur Futsal Tabika Perpaduan



Caption: UNTUK ALBUM...Para tetamu khas bergambar bersama pasukan pemenang Pertandingan Futsal Di Antara Tabika Perpaduan yang berlangsung di Gelanggang Futsal Tanjung Engkabang, Sri Aman kelmarin.

SRI AMAN, Jumaat (13 Julai) – Sejumlah sembilan buah Tabika Perpaduan telah mengambil bahagian dalam Pertandingan Futsal Di Antara Tabika Perpaduan yang berlangsung di Gelanggang Futsal Tanjung Engkabang, Sri Aman kelmarin.

Pertandingan Futsal Lima Sebelah anjuran Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Tanjung Engkabang terbabit menyaksikan Taman Tabika Taman Sri Jaya muncul juara dalam acara tersebut.

Manakala itu kedudukan naib juara Pertandingan Futsal 5 Sebelah ini pula disandang oleh Tabika Kampung Hulu dengan Tabika Rancangan Perumahan Rakyat (RPR) muncul pemenang tempat ketiga bagi pertandingan tersebut.

Penolong Pegawai Perpaduan Dan Integrasi Nasional Bahagian Sri Aman, Mohd Sapuan Ahmad Tarmidi dan Siti Rohani Abdullah telah pun diberi penghormatan untuk menyampaikan hadiah kepada para pemenang bagi pertandingan tersebut.

Terdahulu Pengerusi KRT Tanjung Engkabang, Mas Mashore Haji Maslem ketika ditemui memberitahu pertandingan ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada kanak-kanak mengenai perlaksanaan dasar 1 Murid 1 Sukan.

Pendedahan awal kanak-kanak terhadap dasar terbabit kata beliau secara tidak langsung boleh mengajak mereka untuk meminati bidang sukan apabila sudah meningkat dewasa selepas ini.

“Malahan ia juga bertujuan untuk merapatkan lagi hubungan antara kanak-kanak dengan gur tabika masing-masing ke arah mewujudkan lagi sistem pembelajaran awal yang berkesan di kawasan kita pada masa akan datang,” katanya.

Justeru Mashore berharap agar pertandingan ini akan dapat diadakan semula demi mengasah bakat kanak-kanak dalam bidang sukan termasuk Futsal di kawasan Sri Aman selepas ini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment