Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Sunday, July 8, 2012

Bangku di stesen bas Sri Aman jadi mangsa vandalisme

Caption: MUSNAH...Dua buah bangku panjang di sebelah Stesen Bas Sri Aman musnah dipercayai berpunca dari perbuatan vandalisme semenjak dua minggu lepas.

SRI AMAN, Selasa (26 Jun) – Penduduk di kawasan Stesen Bas Sri Aman telah melahirkan rasa marah mereka berhubung perbuatan vandalisme yang berlaku terhadap dua buah bangku panjang di situ semenjak dua minggu lepas.

Utusan Sarawak ketika menerima panggilan daripada penduduk berhubung perkara itu telah bertindak turun padang dan mendapati bahawa kerosakan terhadap kedua-dua buah bangku tersebut nyata lebih buruk dari yang disangkakan sebelum ini.

Salah sebuah bangku panjang di situ kelihatan membengkok ke bawah dipercayai diinjak oleh sejumlah para pelaku yang ramai dengan sebuah lagi bangku panjang yang lain pula telah terputus dua.

“Mana-mana penduduk pun akan berasa geram apabila kemudahan yang disediakan oleh Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk mereka telah dimusnahkan oleh individu tidak bertanggungjawab,” kata seorang penduduk iaitu Entoi.

Katanya bangku panjang di situ dibina khas untuk membolehkan orang ramai berehat ketika sudah berpenat-lelah melakukan urusan harian masing-masing di kawasan Bandar Sri Aman.

Kemudahan bangku panjang terbabit menurut beliau sepatutnya dijaga dengan baik oleh semua pihak dan bukannya dimusnah untuk tujuan kepuasan diri sendiri sehingga menyusahkan orang lain selepas itu.

“Sekarang orang ramai yang selalu berkumpul di kawasan Stesen Bas Sri Aman telah pun kehilangan sebanyak dua buah bangku panjang disebabkan oleh tindakan vandalisme terbabit,” katanya.

Justeru Ebit Seng pula berharap agar perbuatan vandalisme seperti ini dihentikan agar ia tidak menjadi ikutan mana-mana pihak yang berniat mahu melepaskan kepuasan diri masing-masing terhadap kemudahan harta benda awam selepas ini.

Tamat.



No comments:

Post a Comment