Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, July 19, 2012

SWP bohongi rakyat Lubok Antu - Nyalau




Caption: TERIMA KASIH...Pengerusi JKKK Skim Skrang, Silon Janda menyampaikan cenderamata kepada Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau sambil disaksikan oleh ADUN Engkilili, Dr Johnical Rayong pada sambutan Majlis Hari Keluarga Skim Skrang yang berlangsung di Balai Raya Skim Skrang, dalam daerah kecil Engkilili, baru-baru ini.

ENGKILILI, Isnin (16 Julai) – Parti Buruh Sarawak (SWP) nyata membohongi rakyat di kawasan Lubok Antu apabila mereka mendakwa parti tersebut adalah mesra Barisan Nasional (BN).

Ahli Parlimen Lubok Antu, Wiliam Nyalau Badak berkata SWP pimpinan Larry Sng bukan mesra BN memandangkan hanya terdapat empat komponen parti BN di dalam negeri ini.

“Empat komponen BN di Sarawak ialah Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP), Parti Rakyat Sarawak (PRS) dan Parti Progersif Demokratik Sarawak (SPDP).

“Dengan kata lain SWP bukanlah parti mesra BN. Kesemua kenyataan yang diluahkan oleh barisan pemimpin parti berkenaan nyata adalah tidak benar sama sekali,” kata Nyalau.

Nyalau berkata demikian ketika berucap merasmikan sambutan Majlis Hari Keluarga Skim Skrang yang berlangsung di Balai Raya Skim Skrang, dalam daerah kecil Engkilili, baru-baru ini.

Selain itu kesemua empat komponen parti BN terbabit hanya akan memakai satu lambang dacing pada pilihan raya umum ini nanti seperti yang telah ditetapkan oleh pemimpin tertinggi BN peringkat pusat mahupun negeri selama ini.

“Tidak ada dua parti yang memakai satu lambang dacing untuk berlawan sesama sendiri bagi merebut sesebuah kawasan parlimen pada pilihan raya umum ini nanti,” menurut beliau.

Terdahulu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa, Pengerusi JKKK Skim Skrang, Silon Janda dan ketua kaum yang lain turut hadir sama pada majlis tersebut.

Tamat.



No comments:

Post a Comment