Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Tuesday, February 28, 2012

Inspektor Mohd Nizam Bujang pindah ke IPD Serian


Caption: SELAMAT BERTUGAS....Nizam (kiri) menyerahkan dokumen kepada Jackson (kanan) sambil disaksikan oleh Jusoh (tiga kanan), Ang (kanan sekali), Sazali (tengah), Marcel (kiri sekali) dan Razak (baju biru) pada majlis itu hari ini.

SRI AMAN, Selasa (28 Feb) – Dua upacara serah tugas jawatan telah berlangsung di Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman yang berlangsung di bilik gerakan balai polis berkenaan pada jam 9 pagi hari ini.

Pertama, Inspektor Mohd Nizam Bujang telah menyerah tugas selaku Ketua Bahagian Logistik Daerah, IPD Sri Aman kepada Ketua Bahagian Pengurusan IPD Sri Aman iaitu ASP Ang Tuan Peck.

Kemudian, Nizam menerusi majlis itu telah menyerah tugas beliau selaku Ketua Polis Balai IPD Sri Aman kepada Sarjan Jackson Sujang Mut yang akan memangku jawatan tersebut selepas ini.

Ketua Polis Daerah Sri Aman, Deputi Superitenden Police (DSP) Mat Jusoh Muhammad telah hadir bagi menyaksikan upacara menandatangani dokumen serah tugas itu sebelum berlangsungnya penyerahan dokumen itu antara pihak yang terlibat.

Terdahulu Nizam telah menyertai Pasukan Polis Daerah Malaysia (PDRM) dengan menjalani lathian di Pusat Latihan Polis (PULAPOR), Kuala Lumpur pada 1 November 2003.

Sebaik sahaja tamat latihan di PULAPOR, beliau telah dihantar untuk bertugas buat pertama kalinya di IPD Seberang Prai Selatan pada 1 Oktober 2004 sebelum berpindah tugas ke IPD Sri Aman 4 Mei 2009.

Nizam kemudiannya diarah berpindah tempat tugas ke IPD Serian dengan memegang jawatan Ketua Polis Balai di situ yang bakal berkuatkuasa mulai 1 Mac ini nanti.

Hadir sama ialah Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Daerah, ASP Sazali Abdul Latip, Ketua Cawangan Khas Daerah, Inspektor Rajak Nyodim, Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Komersial Daerah, Inspektor Marcel Irenus dan para anggota berpangkat rendah.

Tamat.


No comments:

Post a Comment