Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, February 23, 2012

Godspeed Faizal Che Mat











Caption:

1.TERIMA KASIH...Faizal (kanan) menerima cenderamata daripada pelatih GIATMARA Sri Aman ketika berlangsungnya majlis berkenaan.

2. UNTUK ALBUM...Faizal (tengah) merakamkan gambar kenangan bersama Pemenang King & Queen of The Night serta Pelatih Paling Sempoi pada majlis berkenaan.

SRI AMAN, Rabu (22 Feb) - Meriah dan penuh makna. Itulah simbolik Majlis Reunion Pelatih GIATMARA Sri Aman yang telah berlangsung di Auditorium  Stesen Radio Televisyen Malaysia atau RTM Sri Aman baru-baru ini.

Majlis Reunion ini adalah merupakan satu kejutan bagi Majlis Jasamu Dikenang bersama Pengurus GIATMARA Sri Aman iaitu Mohd Faizal bin Che Amat yang akan bertukar tempat bertugas ke GIATMARA Negeri Kedah selepas ini.

Majlis yang disertai oleh seramai 80 orang bekas pelatih dari pengambilan sesi Julai – Disember 2010 hingga sesi Januari – Jun 2012 ini bertemakan warna merah dan hitam sambil diserikan lagi oleh persembahan lagu oleh GIAT Band.

Dalam majlis tersebut, kesemua bekas pelatih yang kebanyakkannya telah menempuhi alam pekerjaan telah menunjukkan apresiasi di atas perkhidmatan Pengurus GIATMARA Sri Aman.

Majlis yang julung kalinya diadakan ini adalah bertepatan dengan usaha GIATMARA bagi memastikan pelatih yang telah menamatkan pengajian di GIATMARA mendapat tempat di industri dan menjadi usahawan teknokrat.

Pertengahan majlis tersebut akhirnya menjadi Majlis Jasamu Dikenang atas perkhidmatan Mohd Faizal sebagai pengurus di satu-satunya Institusi Latihan Kemahiran dalam Bandar Sri Aman ini.

Faizal menerusi majlis berkenaan menyeru bekas pelatih agar menjadi agen penyampai kepada masyarakat luar tentang kewujudan pusat latihan kemahiran yang mampu mengubah destini anak bangsa bumiputera.

Katanya GIATMARA Sri Aman kini pun telah bersedia untuk menerima permohonan kursus Teknologi Sistem Komputer dan Solekan Terapi Kecantikan bagi sesi Julai – Disember 2012.

“Manakala Kursus Teknologi Automotif, Kimpalan dan Fabrikasi Logam serta Jahitan Pakaian pula telah ditawarkan di GIATMARA Lubok Antu. Justeru saya berharap agar bekas pelatih menyebarkan maklumat terbabit kepada orang ramai selepas ini,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment