Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Tuesday, February 28, 2012

Budak mabuk cuba pow orang




SRI AMAN, Selasa (28 Feb) – Gelagat seorang lelaki mabuk nyata tidak menyenangkan para pekerja restoran dan seorang pekerja di pusat permainan snooker dalam bandar ini malam kelmarin.

Kisah bermula sekitar jam 9.30 malam apabila lelaki terbabit tiba di kawasan belakang dapur sebuah restoran di sini untuk menempah mee goreng daripada seorang pekerja di situ.

Setelah memasak mee goreng terbabit di masak, pekerja restoran yang berasa was-was terhadap tingkah laku lelaki berkenaan terus bertindak meminta wang terlebih daripadanya sebelum mee goreng itu boleh diserahkan.

Lelaki mabuk itu mendakwa bahawa tempahan mee gorang beliau akan dibayar oleh majikan beliau yang kononnya sedang minum bersama rakan-rakannya di hadapan restoran berkenaan.

“Setelah dicabar oleh pekerja terbabit berhubung siapa ‘tauke’nya maka lelaki berkenaan terus beredar ke sebuah pusat permainan snooker yang terletak tidak jauh dari restoran tersebut,” katanya.

Lelaki terbabit yang tidak berputus asa setelah gagal menipu pekerja restoran berkenaan terus bertindak menemui seorang pekerja pusat snooker di situ untuk meminjam wang berjumlah RM100.

“Si pemabuk itu mendakwa bahawa beliau adalah rakan kepada rakan pekerja pusat snooker itu. Tanpa menyebut nama rakannya, lelaki terbabit cuba meminjam RM100 daripada pekerja restoran terbabit,” katanya.

Tindakan lelaki mabuk itu menyebabkan pekerja pusat snooker terus bertindak melarikan diri untuk meminta bantuan daripada rakan-rakannya yang sedang di sebuah restoran tidak jauh dari situ.

“Lelaki mabuk itu yang pada mulanya mahu mengejar pekerja pusat snooker berkenaan terus bertindak melarikan diri dengan motorsikalnya ke kawasan Jalan Sabu setelah cuba dikejar oleh rakan-rakan pekerja terbabit,” kata sumber.

Tamat.

No comments:

Post a Comment