Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Tuesday, February 28, 2012

Kampung Baur terima bantuan TBS



Caption: UNTUK ALBUM...Shamsuddin (belakang tengah) bersama Shamsul (kiri) dan tetamu khas sedang merakamkan gambar kenangan bersama penerima bantuan di Kampung Baur, Sri Aman kelmarin.

SRI AMAN, Ahad (26 Feb) – Tabung Baitulmal Sarawak (TBS) telah menghulurkan bantuan kelengkapan asas kepada pihak Pengurusan Surau Kampung Baur Sri Aman menerusi majlis yang berlangsung di surau kampung tersebut kelmarin.

Majlis itu yang turut dijayakan menerusi rangka kerjasama dengan Pejabat Agama Islam Bahagian (PAIB) Sri Aman itu telah dirasmikan oleh Pengarah Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) iaitu Abang Shamshuddin Abang Seruji.

Beliau ketika berucap pada majlis penyerahan bantuan itu telah mengajak semua masyarakat Islam untuk sentiasa bersatu hati dalam menjayakan pelbagai aktiviti yang dapat memberi kebaikan bersama selepas ini.

“Permasalahan kecil yang berlaku dikalangan mereka hendaklah diselesaikan dengan cara bijkasana agar tidak menimbulkan keretakan dalam entiti sesebuah masyarakat Islam,” katanya.

Selain itu beliau juga turut menjangkakan bahawa Kampung Baur bakal mempunyai potensi untuk menjadi lokasi tumpuan projek pertanian buah-buahan dalam rantau daerah Sri Aman di masa akan datang.

“Ini kerana kawasan telah didapati mempunyai kedudukan tanah yang subur disamping kesungguhan para penduduk tempatan di situ dalam mengusahakan pelbagai jenis projek dari segi aspek pertanian.

“Justeru saya berharap agar usaha seperti ini dapat diteruskan oleh penduduk Kampung Baur di masa akan datang demi merealisasikan jangkaan tersebut di masa akan datang,” katanya.

Terdahulu TBS menerusi majlis tersebut juga turut menyampaikan bantuan berupa beg persekolahan kepada golongan murid sekolah rendah yang telah dikenalpasti sebagai fakir miskin.

Ketua Zon Selatan TBS, Shamsul Bahri Manap, Imam Bahagian PAIB, Ustaz Haji Anwar Musaddad Tajuddin, Pengerusi Pengurusan Surau Kampung Baur, Ketua Kampung Baur dan Ketua Kampung Tanjung Bijat turut hadir sama pada majlis itu.

Tamat.

No comments:

Post a Comment