Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Sunday, February 26, 2012

Kemalangan ambulan di Aping Dadak, Pantu ragut ngawa Abang Jamain


Caption:

1. TERBABAS..Gambar menunjukkan ambulan yang terbalik di bahu jalan sebaik sahaja merempuh bahagian hadapan sebuah kenderaan Isuzu Trooper yang menyebabkan kematian Awang Jamani pagi tadi.

2. SEDIH...Mayat awang ditutupi dengan selimut di lokasi kejadian sebelum dihantar ke Hospital Bahagian Sri Aman pagi tadi.

PANTU, Sabtu (25 Feb) – Seorang kakitangan Hospital Bahagian Sri Aman terbunuh apabila ambulan yang dinaiki oleh mangsa terlibat dalam kemalangan jalan raya di kawasan perkampungan Aping Dadak, Pantu pagi tadi.

Sumber dari lokasi kejadian memberitahu mangsa yang terbunuh dalam kemalangan jalan raya di kawasan perkampungan Aping Dadak, Pantu tersebut dikenali sebagai Awang Jamain, 52 tahun.

Menurut sumber, mangsa bersama seorang jururawat sedang dalam perjalanan menaiki ambulan berkenaan untuk menghantar dua orang pesakit dari Hospital Bahagian Sri Aman menuju ke Kuching.

Ketika tiba di sebuah laluan berbukit, ambulan yang dipandu oleh salah seorang kakitangan Hospital Sri Aman itu dipercayai telah hilang kawalan apabila tayar kenderaan mengenai kawasan berbecak yang terdapat di bahu kiri jalan tersebut.

Disebabkan oleh itu, ambulan yang membawa mangsa dan para penumpang lain dipercayai terus merempuh bahagian hadapan sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Isuzu Troopher  yang datang dari arah Kuching.

“Rempuhan terbabit menyebabkan ambulan tersebut terbalik ke kawasan bahu jalan. Mangsa yang berada di dalam ambulan dipercayai terbunuh serta-merta sebaik sahaja berlaku kemalangan tersebut,” katanya.

Kemalangan tersebut kata sumber juga dipercayai menyebabkan jururawat berkenaan pengsan buat sementara waktu dengan kedua-dua pesakit mengalami luka ringan akibat kejadian tersebut.

“Pemandu ambulan tersebut tidak mengalami sebarang kecederaan begitu juga dengan pemandu Isuzu terbabit. Mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Bahagian Sri Aman setelah berlakunya kejadian itu,” kata sumber.

Tamat.

No comments:

Post a Comment