Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Tuesday, February 28, 2012

PERKIM Sri Aman anjur 3 aktiviti pertama tahun 2012


Caption: UNTUK ALBUM...Pemanca Shamsiah (baju kurung ungu) ketika bergambar kenangan bersama ahli jawatankuasa PERKIM cawangan Sri Aman sebaik sahaja selesai aktiviti tersebut malam kelmarin.

SRI AMAN, Selasa (28 Feb) – Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia atau PERKIM cawangan Sri Aman telah mengadakan tiga aktiviti sebagai permulaan bagi aktiviti pertama mereka untuk tahun ini.

Dengan Surau Kebahagian Kampung Hilir Sri Aman menjadi tumpuan utama bagi tujuan ini, PERKIM cawangan Sri Aman telah pun memulakan aktiviti pertama mereka dengan mengadakan solat berjemaah di situ malam kelmarin.

Majlis kemudiannnya diteruskan lagi dengan sesi takzirah mengenai junjungan Nabi Muhammad S.A.W yang disampaikan oleh Ustaz Haji Zulhazmi Bohari dari Tabung Baitulmal Sarawak (TBS) cawangan Sri Aman.

Selain daripada itu, PERKIM cawangan Sri Aman juga turut mengadakan sesi doa tahlil kepada suami salah seorang Setiausaha Kehormat PERKIM yang telah kembali ke rahmatullah sebelum ini.

Terdahulu Pengerusi PERKIM cawangan Sri Aman iaitu Dayang Mariana Haji Awang Yusop telah menyarankan para ahli supaya terus memberi sokongan kepada pihak persatuan dari masa ke semasa.

Sokongan mereka terhadap persatuan menurut beliau adalah amat penting demi menjayakan perlaksanaan pelbagai aktiviti anjuran PERKIM cawangan Sri Aman di masa akan datang.

“Justeru saya berharap agar semua ahli sedar bahawa semangat kerjasama antara ahli juga adalah merupakan satu elemen penting untuk menjadikan PERKIM cawangan Sri Aman sebagai salah persatuan aktif selepas ini,” katanya.

Hadir sama ialah Pemanca Mas Shamsiah Haji Maslem, Timbalan Pengerusi PERKIM cawangan Sri Aman, Nur Khadijah Abdullah, Ketua Kampung Haji Abang Mazaman dan ahli PERKIM cawangan Sri Aman.

Tamat.

No comments:

Post a Comment