Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, June 25, 2012

Penentang komponen BN bukan rakan BN - NYalau



Caption: SERIUS...Nyalau ketika menyampaikan ucapan beliau pada majlis tersebut baru-baru ini.

ENGKILILI, Selasa (19 Jun) – Pihak yang cuba menentang calon Parti Rakyat Sarawak (PRS) bagi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang harus dianggap sebagai penentang pihak Barisan Nasional (BN).

Ini kerana PRS adalah merupakan salah satu komponen BN termasuk Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dan Parti Progresif Demoktarik Sarawak (SPDP) kata Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak.

“Mana-mana pihak yang cuba menentang calon salah satu komponen parti ini dianggap menentang BN dan Parti Pekerja Sarawak (SWP) termasuk dalam golongan tersebut kerana cuba menentang calon PRS pada PRU13 kelak.

“Atas sebab ini adalah amat tidak masuk akal untuk rakyat mempercayai bahawa SWP adalah parti mesra BN memandangkan mereka cuba menumbangkan PRS di enam buah kerusi parlimen pada pilihan raya tersebut,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Ngiling Bidai Gawai Dayak 2012 yang telah berlangsung di kawasan Perumahan Pendapatan Rendah (PPR), Engkilili baru-baru ini.
Selain itu Nyalau juga mahu penduduk berbilang kaum di PPR, Engkilili untuk terus bersatu-padu untuk menjayakan rancangan pembangunan di kawasan penempatan mereka selepas ini.

“Justeru saya berharap agar penduduk berbilang kaum di kawasan Engkilili untuk terus memberikan sokongan seratus-peratus terhadap calon Barisan Nasional (BN) pada PRU13,” katanya.
Terdahulu majlis yang dirasmikan oleh William Nyalau itu turut dihadiri oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa dan pengerusi penempatan terbabit iaitu Bobby Jerman.
Tamat.



No comments:

Post a Comment