Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, June 25, 2012

BN sering pantau masalah penduduk - Rayong



Caption: ADAT...Nyalau sedang menyempurnakan upacara miring sambil diapit oleh Rayong ketika berlangsungnya majlis berkenaan kelmarin.

ENGKILILI, Isnin (18 Jun) – Kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) sering memantau masalah rakyat dan seterusnya tampil dengan pelbagai langkah untuk menyelesaikan perkara tersebut selepas itu.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa berkata projek Bekalan Elektrik Luar Bandar, jalan raya berturap dan bekalan air bersih adalah antara langkah yang dilaksana oleh kerajaan untuk menyelesaikan masalah hidup rakyat.

“Pelbagai program telah dirangka demi mengurangkan beban hidup rakyat demi membuktikan kepada mereka bahawa BN telus dalam meneraju tampuk pemerintahan kerajaan selama ini.

“Ia tidak seperti pihak pembangkang yang hanya tahu bercakap mengenai masalah rakyat namun gagal menyelesaikannya selepas itu,” katanya ketika berucap pada Upacara Ngiling Bidai di Perumahan Pendapatan Rendah (PPR), Engkilili kelmarin.

Selain itu Rayong juga meminta rakyat di kawasan DUN Engkilili untuk terus menyokong Ahli Parlimen Lubok Antu iaitu William Nyalau Badak pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang.

“Nyalau adalah seorang wakil rakyat yang amat berpengelaman memandangkan beliau pernah memegang jawatan sebagai Pegawai Daerah dan juga Pegawai Tadbir Sarawak sebelum ini.

“Ia menunjukkan bahawa beliau tahu tentang masalah hidup rakyat. Justeru saya yakin pembangunan di kawasan Parlimen Lubok Antu akan terus dipertingkat sekiranya Nyalau terus menjadi Ahli Parlimen Lubok Antu selepas ini,” katanya.

Terdahulu Upacara Ngiling Bidai di Perumahan Pendapatan Rendah (PPR), Engkilili itu telah pun dirasmikan oleh Ahli Parlimen Lubok Antu iaitu William Nyalau sambil disaksikan oleh pengerusi penempatan terbabit iaitu Bobby Jerman.

Tamat.

No comments:

Post a Comment