Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, June 14, 2012

Pembangunan lambang kemegahan BN - Rayong




Caption: MESRA RAKYAT...Rayong (kiri sekali) ketika menunjukkan tanda bagus bersama rakyat di Rumah Anggang sebelum bermulanya majlis tersebut hari ini.

ENGKILILI, Rabu (13 JUn) – Pembangunan berterusan yang sedang berlangsung di Engkilili dan Lubok Antu dalam tempoh lima tahun ini perlu dijadikan sebagai pendorong kepada rakyat untuk terus menyokong Kerajaan Barisan Nasional (BN) selepas ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa berkata projek pembinaan jalan raya, kemudahan elektrik luar bandar, bekalan air bersih luar bandar dan banyak lagi.

“Rakyat di kawasan Lubok Antu dan Engkilili sendiri tahu bahawa projek pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan BN sedang berlangsung dengan pesat di kawasan mereka pada masa sekarang.

“Ia tidak termasuk projek yang sudah dilulus dan bakal dilaksanakan tidak lama lagi. Justeru tiada sebab bagi rakyat dalam kawasan Parlimen Lubok Antu untuk menolak pihak BN pada pilihan raya umum akan datang,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Ngiling Bidai Gawai Dayak 2012 yang berlangsung di Rumah Anggang, Nanga Mejong Ulu, Skrang dalam kawasan daerah kecil Engkilili hari ini.

Selain itu Rayong juga mahu rakyat di kawasan Engkilili dan Lubok Antu untuk terus menyokong penyandang kerusi Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak demi hala tuju pembangunan kawasan mereka.

Katanya Nyalau adalah seorang pemimpin yang mengutamakan kepentingan hidup rakyat dan ia terbukti menerusi sumbangan beliau terhadap pembangunan di kawasan Parlimen Lubok Antu semenjak tahun 2008 lepas.

“Lagipun beliau adalah seorang wakil rakyat yang mudah dibawa untuk bekerjasama dan atas sebab ini saya percaya kawasan Parlimen Lubok Antu akan terus membangun sekiranya beliau dipilih semula oleh rakyat pada pilihan raya kelak,” katanya.

Terdahulu Rayong menerusi majlis itu telah mengumumkan peruntukan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) bernilai RM5,000 kepada Jawatankuasa Kemajuan Dan Keselamatan Kampung (JKKK) Nanga Mejong.

Tamat.

No comments:

Post a Comment