Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, June 14, 2012

Ngiling Bidai SUPP Engkilili 29 Jun ini


Caption: UMUM...Kanselor Nyambong ketika mengumumkan perkara tersebut kelmarin. Turut kelihatan ialah Dr Rayong (kanan beliau).

ENGKILILI, Rabu (13 Jun) – Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) cawangan Engkilili akan menganjurkan Majlis Ngiling Bidai Gawai Dayak 2012 di Dewan Serbaguna Skim Skrang, Engkilili pada 29 Jun ini.

Perkara ini diumumkan oleh Setiausaha SUPP cawangan Engkilili, Kanselor Nyambong Maweng ketika berlangsungnya mesyuarat ahli jawatankuasa kecil cawangan parti tersebut di Pejabat SUPP Engkilili kelmarin.

“Majlis yang akan mensasarkan kehadiran sejumlah 3,000 orang penduduk dari sekitar kawasan Engkilili itu akan bermula pada jam 10 pagi bertempat di Dewan Skim Skrang berkenaan,” katanya.

Untuk menyerikan lagi Majlis Ngiling Bidai Gawai Dayak 2012 berkenaan, Menteri Kewangan Kedua, Dato Sri Wong Soon Koh katanya akan dijemput untuk menjadi patron majlis tersebut.

Turut hadir sama ialah Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar Dan Perumahan, Datuk Francis Harden Hollis, Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak, ADUN Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa dan ADUN Opar, Ranum Mina.

“Pihak kita akan mengadakan pelbagai acara menarik bagi menyerikan lagi majlis tersebut dan ia termasuklah upacara Ngetas Ranyai, persembahan kugiran lagu, persembahan nyanyian lagu oleh artis rakaman Iban popular.

“Justeru kita berharap agar Majlis Ngiling Bidai Gawai Dayak 2012 ini nanti akan dapat menyatu-padukan semua penduduk berbilang kaum di kawasan Engkilili di bawah konsep 1 Malaysia selepas ini,” katanya.

Terdahulu mesyuarat ahli jawatankuasa kecil cawangan parti yang berlangsung di Pejabat SUPP Engkilili itu telah pun dipengerusikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong.

Tamat.




No comments:

Post a Comment