Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, June 25, 2012

IPD Simunjan adakan ceramah Agama


Caption: FOKUS... Para jemaah kelihatan khusyuk mendengar ceramah agama yang disampaikan oleh Ustaz Nik Mohamad Zaim di surau IPD Simunjan baru-baru ini.

Abang Naim Abang Pauzi

SIMUNJAN, Jumaat (22 Jun) – Bahagian Agama dan Kaunseling, Ibupejabat Polis Daerah (IPD), Simunjan yang dipengerusikan oleh ASP Abang Ahmad Abang Suni telah mengadakan ceramah agama yang berlangsung di surau IPD tersebut baru-baru ini.

Jurucakap penganjur, Ustaz Mohamad Shah memberitahu ceramah agama terbabit bertujuan untuk memperingati hari Israk dan Mikraj dikalangan kakitangan polis dan ahli keluarga mereka yang beragama Islam di IPD Simunjan.

“Ceramah agama bersempena dengan hari Israk dan Mikraj tersebut telah disampaikan oleh Ustaz Nik Mohamad Zaim yang dijemput khas dari Sekolah Kebangsaan (SK) Sungai Apin.

“Menerusi ceramah tersebut kesemua hadirin dapat menghayati dan memperingati peristiwa agung dan luarbiasa yang telah dilalui oleh Nabi Muhammad S.A.W. dalam kalender Islam,” katanya.

Beliau menambah bahawa penghayatan terhadap peristiwa tersebut akan dapat mentarbiyahkan jiwa ke arah kesempurnaan dan mengukuhkan keimanan disamping memperkuatkan rasa takjub kepada kekuasaan Allah.

“Justeru kita berharap agar ceramah agama bersempena dengan hari Israk dan Mikraj terbabit akan dapat mengeratkan lagi hubungan silaturahim di antara kakitangan polis beragama Islam IPD Simunjan selepas ini,” katanya.

Terdahulu program yang diadakan selepas solat maghrib berjemaah itu telah dihadiri oleh seramai 50 orang para anggota polis dan keluarga termasuk kakitangan awam beragama Islam di IPD Simunjan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment