Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, June 25, 2012

KRT Kampung Hulu adakan sambutan Hari Bapa



Caption:

1. SELAMAT HARI BAPA...Ricardo (tengah) ketika menyempurnakan upacara  memotong kek bersama tetamu khas pada majlis itu malam kelmarin.

2. PENGHARGAAN...Deli (kanan) sambil disaksikan oleh Lela (kanan sekali) dan Safuan (kiri sekali) ketika menyampaikan cenderamata kepada Ricardo pada majlis itu.

SRI AMAN, Khamis (21 Jun) – Kawasan Rukun Tetangga (KRT) dan Jiranita Kampung Lemanak, Sri Aman telah mengadakan Majlis Kesyukuran Hari Bapa 2012 yang berlangsung di kediaman Shamat Spawi, Kampung Hulu malam kelmarin.

Pengerusi Jiranita Kampung Lemanak, Lela Ain ketika ditemui berkata majlis berkenaan bertujuan untuk memeriahkan lagi sambutan Hari Bapa yang disambut di seluruh dunia pada 17 Jun lepas.

“Tujuannya ialah untuk membawa semua lapisan masyarakat tanpa mengira usia untuk mengenang kembali jasa golongan bapa dalam mendidik dan membesarkan anak-anak selama ini.

“Kita mahu semua lapisan masyarakat memberi kasih sayang dan penghargaan sepenuhnya kepada bapa masing-masing di atas pengorbanan mereka dalam membesarkan kita selama ini,” katanya.

Selain itu majlis terbabit kata Lela juga bertujuan untuk mengalakkan pembentukkan budaya penyayang dikalangan masyarakat setempat dalam kawasan Kampung Lemanak, Sri Aman.

Majlis tersebut menurut beliau lagi adalah amat penting bagi menunjukkan sifat keprihatinan dan kesedaran masyarakat Kampung Lemanak dalam menghargai sumbangan kaum bapa selama ini.

“Justeru kita berharap agar lebih ramai pihak mengadakan majlis kesyukuran seperti ini untuk mengekalkan rasa hormat serta kasih sayang kita terhadap kaum bapa pada masa akan datang,” katanya.

Terdahulu Majlis Kesyukuran Hari Bapa 2012 anjuran KRT dan Jiranita Kampung Lemanak ini telah pun dirasmikan oleh Pegawai Perpaduan Dan Integrasi Nasional Bahagian Sri Aman iaitu Ricardo Dorlen.

Hadir sama ialan penolong beliau iaitu Mohd Safuan Ahmad Tarmidi,  Penghulu Haji Abdul Samad Abdul Rahim, Pengerusi KRT Kampung Lemanak, Deli bin Mohsen, timbalannya Shamat Bin  Spawi.

Majlis Kesyukuran Hari Bapa 2012 terbabit turut diserikan dengan upacara memotong kek sambutan Hari Bapa, nyanyian lagu karaoke, jamuan makan dan cabutan tiket bertuah.

Tamat.

No comments:

Post a Comment