Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, June 25, 2012

Parking lot depan Everise diupgrade


Caption: DALAM PROSES...Gambar menunjukkan tapak parkir kenderaan yang masih sedang dalam pembinaan di sebelah laluan Jalan Kelab dalam bandar Sri Aman hari ini.

SRI AMAN, Rabu (20 JUn) – Projek naiktaraf sistem peparitan di sekitar laluan Jalan Kelab dalam bandar Sri Aman bukan sahaja mampu mengurangkan masalah banjir malah memberi kebaikan terhadap masalah parkir di sekitar kawasan tersebut.

Ini kerana projek naiktaraf sistem perparitan di sekitar kawasan terbabit juga turut merangkumi kerja pembinaan tempat parkir kenderaan yang baru khasnya berdekatan dengan bangunan Everise Department Store.

Hasil tinjauan lanjut hari ini mendapati bahawa para pekerja sedang memulakan kerja meratakan tapak parkir kenderaan dengan batu kelikir sebelum proses tar dimulakan selepas itu.

“Saya yakin tempat parkir kenderaan yang baru ini boleh menampung lebih dari 30 buah kenderaan untuk satu masa,” kata seorang pengguna kenderaan di dalam bandar ini iaitu Louis King.

Menurut beliau kekurangan tempat parkir di kawasan Jalan Kelab telah menimbul kesesakan trafik di situ memandangkan penduduk gemar meletakkan kenderaan mereka di tempat parkir berhadapan bangunan Everise selama ini.

Walaupun tempat parkir di situ tampak terhad, para penduduk katanya gemar menjadikan ia lokasi utama untuk mereka meletak kenderaan memandangkan lokasi terbabit terletak di kawasan tengah pusat bandar.

“Kesesakan trafik di Jalan Kelab akan dapat dikurangkan jika tempat parkir kenderaan tersebut siap dilaksanakan selepas ini...bagi saya ia adalah berita baik untuk semua pengguna kenderaan di bandar Sri Aman,” katanya.

Justeru Opat Aisin, 33, pula berharap agar kerajaan dapat membina satu tempat parkir kenderaan bertingkat dengan segera memandangkan kemajuan pesat Bandar Sri Aman telah menyebabkan berlaku kesesakan lalulintas di sini selama ini.

Tamat.






No comments:

Post a Comment