Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, March 19, 2012

Pusat Gimnasium Sri Aman mula dibuka waktu pagi



Caption: UTAMAKAN KESIHATAN...Para pengunjung sedang sibuk bersenam di kawasan ruang legar utama ketika berlangsungnya waktu operasi Pusat Gimnasium Rakyat Sri Aman kelmarin.

SRI AMAN, Jumaat (16 Mac) – Pusat Gimnasium Rakyat Sri Aman telah pun membuka waktu operasi kepada orang ramai pada waktu pagi semenjak ia dikuatkuasakan pada hari Isnin lepas.

Pengerusi Kelab Gimnasium Rakyat Sri Aman, Isaac Stalin Simon berkata waktu operasi pusat kemudahan kecergasaan dan senaman bagi kegunaan orang ramai itu akan bermula dari jam 8 pagi hingga 11 pagi.

“Tujuan utamanya ialah bagi memberi peluang kepada golongan kakitangan kerajaan yang sering bekerja secara berjadual (shift) untuk turun bersenam di pusat kemudahan ini pada setiap pagi.

“Dengan cara ini Pusat Gimnasium Rakyat Sri Aman akan dapat berfungsi secara menyeluruh kepada semua penduduk Sri Aman yang mahu bersenam pada waktu pagi selepas ini,” katanya.

Selain itu Kelab Gimnasium Rakyat Sri Aman kata beliau juga sudah pun mempunyai seramai 110 orang ahli dengan bayaran keahlian masing-masing ditetapkan pada kadar RM25 setahun.

Penyertaan keahlian kelab ini kata Isaac akan membolehkan mereka hanya membayar kemasukan ke pusat gimnasium sebanyak RM1 berbanding indivdu bukan ahli yang terpaksa membayar RM2 bagi setiap kemasukan ke pusat itu.

“Kelab Gimnasium Rakyat Sri Aman mengalakkan kemasukan lebih ramai ahli ini demi memantapkan lagi pengurusan kemudahan pusat kecergasaan dan kesihatan ini di masa akan datang,” katanya.

Terdahulu waktu operasi Pusat Gimnasium Rakyat Sri Aman akan bermula dari jam 7 pagi hingga 11 pagi dan jam 4 petang hingga 8 malam pada setiap hari melainkan bagi hari Sabtu (tutup).

Jumlah kedatangan pengunjung ke Pusat Gimnasium Rakyat Sri Aman ini masih mengalakkan dengan setiap kemudahan senaman di situ terus dijaga oleh pihak kelab dari masa ke semasa.

Tamat.

No comments:

Post a Comment