Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Saturday, March 24, 2012

PTPL jayakan program Hari Keluarga





Caption:

1. UNTUK ALBUM...Efida (kanan sekali) ketika merakamkan gambar kenangan bersama para peserta dan guru sekolah mereka ketika berlangsungnya sambutan program berkenaan.

2. SERONOK...Para peserta sedang menyertai acara senamtari yang diadakan bersempena dengan sambutan program itu.

3. TAHNIAH...Efida (tengah) sedang menyampaikan hadiah kepada para pelajar yang berjaya bersempena dengan sambutan program tersebut.

KUCHING, Rabu (21 Mac) – Sekolah Sains Kesihatan Kolej Pusat Teknologi dan Pengurusan Lanjutan (PTPL) Sarawak telah menjayakan Program Hari Keluarga Sekolah Sains Kesihatan 2012 yang berlangsung di Siar Beach Resort, Lundu baru-baru ini.

Program Hari Keluarga Sekolah Sains Kesihatan 2012 itu telah pun berlangsung selama dua hari dan membabitkan seramai 60 orang pelajar serta pensyarah dari sekolah berkenaan.

Siaran media hari ini memberitahu para peserta telah mendapat masa yang berkualiti untuk beramah mesra dalam sebuah keluarga besar tanpa mengira peringkat menerusi aktiviti santai terbabit.

“Program ini nyata bersesuaian sejajar dengan objektif pihak kita yang mahu memupuk semangat kekeluargaan dan kekitaan dalam kalangan pelajar serta pensyarah Sekolah Sains Kesihatan Kolej Pusat Teknologi dan Pengurusan Lanjutan PTPL.

“Lagipun ia juga turut mendapat sambutan yang menggalakkan daripada para peserta kerana menganggap bahawa aktiviti ini dapat mengeratkan hubungan silaturahim antara warga Sekolah Sains Kesihatan, PTPL Sarawak,” katanya.

Antara aktiviti menarik yang dijalankan menerusi program itu adalah pecah ruyung, sukaneka seperti isi air dalam botol, galah panjang, bawa belon dalam air, cari gula-gula dalam tepung, malam kebudayaan, BBQ, jelajah dan senamtari.

Terdahulu koordinator Program Hari Keluarga Sekolah Sains Kesihatan 2012, Abdul Rahmat Abdullah Chik berkata program ini telah mencapai objektifnya dalam mempertingkatkan kefahaman antara para peserta yang berlainan kemasukan.

“Malahan para peserta juga telah mendapat banyak manfaat daripada program ini yang mampu menyumbang kepada budaya menyayangi dan menghormati secara positif dalam kolej PTPL,” katanya.

Program hari keluarga ini juga turut dihadiri oleh Naib Pengetua (Hal Ehwal Akademik) Efida Nawawi dan Ketua Sekolah Sains Kesihatan, Kolej PTPL Sarawak iaitu Felicia Girim.

Tamat.



No comments:

Post a Comment