Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, March 15, 2012

PTPL Kuchung adakan SCA Ghost Night



Caption:

1. UNTUK ALBUM...Adzhar (duduk tengah) ketika merakamkan gambar kenangan bersama pelajar SCA pada majlis itu.

2. MERIAH... Adzhar (empat kiri) ketika meraikan Hari Jadi Pengarah Projek iaitu Optimun Lechu Wan ketika berlangsungnya majlis berkenaan.

KUCHING, Khamis (15 Mac) – Seramai 100 orang pelajar Kolej Pusat Teknologi dan Pengurusan Lanjutan (PTPL) Kuching telah menghadiri SCA Ghost Night yang berlangsung di sini baru-baru ini.

Siaran media kepada Utusan Sarawak memberitahu program ini bertujuan untuk memberi perhargaan kepada pelajar cemerlang disamping mengeratkan hubungan di antara pelajar dan tenaga pengajar khususnya dari Sekolah Hospitaliti dan Seni Kulinari.

Pengetua Kolej PTPL Sarawak, Aidil Adzhar Abu Samah ketika merasmikan majlis itu berharap  agar aktiviti terbabit dapat memberi penghargaan kepada pelajar SCA dan memotivasikan pelajar lain untuk berusaha dengan lebih gigih lagi selepas ini.

“Melalui aktiviti ini, PTPL Sarawak akan dapat melahirkan pelajar cemerlang, terbilang dan berwawasan. Saya berharap agar aktiviti seumpama ini dapat diteruskan di masa akan datang dan melibatkan semua sekolah yang ada di Kolej PTPL Sarawak,” katanya.

Terdahulu pelbagai acara menarik diadakan bersempena dengan Majlis SCA Ghost Night itu antaranya ialah persembahan tarian, lakonan dan nyanyian  termasuk sepuluh persembahan yang lain..

Kumpulan DSKU Sem 4 muncul johan persembahan tarian hip hop moden masa kini manakala tempat kedua pula dimenangi oleh kumpulan DSKU Sem 5 menerusi persembahan lakonan “I Jump U die” dengan kumpulan DSKU sem 1 muncul pemenang tempat ketiga.

Kategori King dan Queen Of The Night dimenangi oleh Mohd Nikman Jefferi, pelajar Jurusan Diploma Seni Kulinari semester 2 dan Siti Norshielawaty Junaidi dari jurusan Diploma Seni Kulinari semester 1.

Pelajar terbaik untuk Sekolah Hospitaliti dan Seni Kulinari dimenangi oleh Fabian Henry dan juga Lee Ing Hua dari program Diploma Seni Kulinari dan Diploma Pelancongan semester 5 dan 3.

Majlis turut dihadiri oleh Timbalan Pengetua bahagian Akademik, Efida Nawawi dan juga Ketua Sekolah Hospitaliti dan Seni Kulinari, Siti Normala Ibrahim.

Tamat

No comments:

Post a Comment