Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Thursday, March 15, 2012

Jimisar Autotrade Sri Aman lancar Mitsubishi Motors Malaysia


Caption: MENARIK...Noel (kiri) bersama Felanny (dua kanan) dan Fiona (kanan sekali) sedang menunjukkan tanda bagus ketika mempromosi Mitsubishi Triton VGT di premis syarikat Jimisar Autotrade hari ini.

SRI AMAN, Khamis (15 Mac) – Syarikat Jimisar Autotrade Sendirian Berhad iaitu pengedar sah bagi Mitsubishi Motors Malaysia telah melancarkan kenderaan pacuan empat roda terbaru yang diberi nama Mitsubishi Triton VGT di sini hari ini.

Sambil bertemakan ‘Hardcore Performance’atau Pahlawan, kenderaan 4 X 4 Mitsubishi Triton VGT ini mampu mencapai kelajuan maksimum sehingga 178 ps dengan kuasa kuda 2.5 (cc).

“Kenderaan 4 X 4 Mitsubishi Triton VGT (Variable Geometry Turbo) kali ini tampil dengan beberapa ciri menarik antaranya ialah Front Bumper Extender, Matte Black Roll Bar dan Automatic Climate Control.

“Jika mahukan kenderaan pacuan empat roda yang berdaya tinggi dan lasak maka kenderaan Mitsubishi Triton VGT adalah jawapan untuk mereka (pengguna),” kata perunding jualan Jimisar Autotrade Sdn Bhd iaitu Michael Felanny Egbert Mat.

Berbanding keluaran Mitsubishi Triton 2.5cc (136 ps) dan 3.2 cc (160ps) dahulu, Mitsubishi Triton VGT ini jelas beliau turut menawarkan keselesaan dan kepuasan terhadap pengguna dari segi kawalan, keselamatan, rekabentuk dan fungsi.

Mitsubishi Triton VGT ini kata Felanny menggunakan gear separa automatik disamping mempunyai sistem brek yang lebih besar, ABS with EBD, RISE (reinforced Impact Safety) dan banyak lagi.

Mitsubishi Triton VGT ini menurut beliau ditawarkan dalam tiga jenis warna iaitu White Solid, Black Mica dan Cool Silver Metallic dengan harga jualannya (termasuk insuran) mencecah RM105,812 untuk kegunaan individu.

“Manakala itu kenderaan Mitsubishi Triton VGT ini pula dijual (termasuk insuran) pada harga RM105,003.61 untuk syarikat persendirian dan RM105,914.33 untuk syarikat komersial.

“Justeru pihak kami menawarkan khidmat penyelenggaran secara percuma selama dua tahun dan rebat kepada mana-mana pelanggan yang menempah kenderaan terbabit di sini mulai sekarang,” katanya.

Terdahulu syarikat Jimisar Autotrade Sdn Bhd telah melancarkan kenderaan terbabit menerusi Majlis Pameran Mitsubishi Triton VGT sambil disaksikan oleh Pegawai Eksekutif Cawangan iaitu Noel Leong.

Tamat.









No comments:

Post a Comment