Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, March 19, 2012

Fun Fair Sri Aman 2012 sudah mula


Caption: PERSEDIAAN...Gambar waktu siang menunjukkan lokasi Fun Fair Sri Aman yang akan berlangsung dari jam 6.30 petang hingga 11 malam sehingga 10 April depan.

SRI AMAN, Jumaat (16 Mac) – Pesta Ria atau Fun Fair Sri Aman 2012 mula dibanjiri ratusan orang pengunjung semenjak dua hari lepas walaupun ia sudah mula beroperasi pada hari Sabtu lepas.

Pesta yang berlangsung di belakang Perpustakaan Majlis Daerah Sri Aman itu tidak menerima jumlah kehadiran pengunjung yang mengalakkan bermula dari hari Sabtu lepas hingga Rabu minggu ini kerana disebabkan oleh faktor hujan pada waktu malam.

Namun begitu apabila hujan tidak lagi turun pada waktu malam sejak hari Rabu lepas, jumlah kedatangan pengunjung meningkat secara mendadak dengan pengunjung boleh masuk secara percuma ke dalam pesta tersebut.

Hasil tinjauan Utusan Sarawak malam tadi mendapati bahawa beberapa permainan menarik telah disediakan terhadap para pengunjung lebih-lebih lagi ketika berlangsungnya cuti sekolah pada masa sekarang.

Dengan permainan Ferris Wheel disediakan untuk pengunjung bagi Fun Fair Sri Aman kali ini para pengunjung juga turut berpeluang bagi meraih pelbagai jenis hadiah yang disediakan oleh permainan di situ.

Brandon Uno, 23, ketika ditemui berkata sambutan Fun Fair 2012 kali ini dianggap lebih sederhana memandangkan jumlah acara pesta ria kali ini nyata kurang berbanding sambutan Pesta Ria sebelum ini.

Manakala itu Nasir Wan Ibrahim, 20, berpendapat bahawa penganjuran Fun Fair kali ini mampu menaikkan status ekonomi dan secara tidak langsung mempertingkat taraf hidup penduduk di kawasan bandar Sri Aman.

Terdahulu orang ramai yang berkunjung ke Fun Fair berpeluang menyertai pelbagai jenis permainan menarik yang disediakan dalam temasya berkenaan disamping menyaksikan persembahan lagu oleh artis rakaman Iban tempatan di negeri ini.

Mereka adalah Melisa Francis (10 -11 Mac), Winnia Albert (12 Mac),  Johnny Aman (13 Mac) , Lucy M (14 Mac) , Ranne Pet (15 Mac), Margaret M Jalang (16 Mac), Stevenson (17 Mac), Sima (18 Mac), Swaylin (19 Mac), Maryline (20 Mac) dan Andrewson Ngalai (21 Mac).

Fun Fair Sri Aman 2012 dijangka akan tamat pada 10 April kelak dan secara tidak langsung dapat memeriahkan sambutan Pesta Benak Sri Aman yang akan berlangsung dari 6 hingga 8 April ini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment