Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, March 19, 2012

Pertandingan Fotografi Pesta Benak mula dibuka



SRI AMAN, Jumaat (16 Mac) – Peminat fotografi dijemput untuk menyertai Pertandingan Bergambar bersempena dengan sambutan Pesta Benak Sri Aman 2012 yang akan bermula pada 6 April ini.

Pengerusi Jawatankuasa Kecil Pertandingan Fotografi Pesta Benak Sri Aman 2012, Henry Tuah menerusi siaran medianya memberitahu pertandingan ini adalah merupakan anjuran Jabatan Pengairan Dan Saliran (DID) Sri Aman.

“Dengan bertemakan Panorama Pesta Benak 2012, pertandingan yang terbahagi kepada Kategori Photojournalism, Night Photography dan Nature ini hanya terbuka kepada Warganegara Malaysia tanpa had umur.

“Gambar bagi tujuan pertandingan ini hendaklah diambil ketika berlangsungnya sambutan Pesta Benak 2012 terbabit di Bandar Sri Aman bermula dari 6 hingga 8 April,” katanya.

Selain itu gambar pertandingan terbabit kata Henry hendaklah dicetak dalam saiz 8 inci X 12 inci dan disertakan dengan salinan digital pada dimensi 8 inci X 12 inci dengan resolusi 300dpi.

Beliau turut menambah bahawa penyertaan bagi Pertandingan Bergambar Pesta Benak Sri Aman 2012 ini hendaklah karya asli dan tidak pernah disiarkan pada mana-mana media cetak, internet dan sebagainya.

“Justeru mereka yang berminat boleh mendapatkan borang penyertaan di Galeri Taman Panorama Benak dari 5 April hingga 10 April, pada jam 9 pagi hingga 9 malam,” katanya sambil menambah bahawa setiap borang dikenakan bayaran sebanyak RM10.

Terdahulu peserta boleh menghantar seberapa banyak penyertaan dengan kadar bayaran RM10 untuk setiap borang iaitu satu borang hanya untuk satu keping gambar dan satu kategori sahaja dengan borang itu dilekatkan di belakang gambar terbabit.

Dengan bayaran dibuat semasa pengambilan borang, para peserta perlu menghantar borang penyertaan sebelum tarikh tutup pada 25 April jam 12 tengahari kepada The Chairman, Photography Competition & Sub-Committee,  c / o Jabatan Pengairan Dan Saliran Sri Aman, Jalan Datus, Kampung Hilir, 95000 Sri Aman, Sarawak.

Johan bagi setiap kategori pertandingan ini akan memperoleh hadiah wang tunai bernilai RM500 dan sijil, RM300 dan sijil untuk naib johan, RM150 dan sijil untuk pemenang tempat ketiga serta empat hadiah saguhati bernilai RM50 serta sijil.

Para peserta boleh mengetahui keputusan Pertandingan Bergambar Pesta Benak Sri Aman 2012 dan tarikh penerimaan hadiah yang diumumkan melalui suratkhabar dan panggilan telefon selepas itu.

Tamat.

No comments:

Post a Comment