Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Friday, May 25, 2012

Christy Swieton Salleh dinobat sebagai Kumang Gawai Dayak SIDS Sri Aman 2012


Caption: ANGGUN...Chirsty (tengah) dinobatkan sebagai juara Pertandingan Kumang Gawai Dayak 2012 sambil diapit oleh Urai dan Niki sebaik sahaja keputusan pertandingan itu diumumkan malam tadi.

SRI AMAN, Ahad (20 Mei) – Tuah menyebelahi seorang guru interem apabila beliau dinobatkan sebagai juara Pertandingan Kumang Gawai Dayak 2012 yang berlangsung di Dewan Suarah Sri Aman malam tadi.

Juara terbabit iaitu Christy Swieton Salleh, 25, telah dinobatkan sebagai ‘Kumang’ hingga membolehkan beliau membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM1,000, piala kemenangan, selampai kumang (Sas) dan sijil penyertaan.

Manakala itu kedudukan naib juara bagi Pertandingan Kumang Gawai Dayak 2012 ini telah dimenangi oleh Urai Genna manakala tempat ketiga pula dimenangi oleh Nikki Kinyang.

Kedua-dua mereka berhasil membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM800 dan RM600 beserta dengan piala dan sijil penyertaan bagi Pertandingan Kumang Gawai Dayak 2012 tersebut.

Enam orang peserta yang membawa pulang hadiah wang saguhati bernilai RM200 dan sijil penyertaan bagi pertandingan ini ialah Milin Antau, Bellynie Johnek, Tracy Hillary Kinyang, Sharon Sinai James Victor, Pylissia Jannet Liap dan Christina Lussy Chee.

Hadiah kepada para pemenang terbabit telah disampaikan oleh Dora Jemat iaitu isteri kepada Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat sambil disaksikan oleh Pengerusi Sarakup Induk Dayak (SIDS) cawangan Sri Aman, Roselyn Abunawas.

Hadir sama bagi menyaksikan majlis itu ialah Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat, Residen Bahagian Sri Aman, Johnathan Lugoh, Pengurus Dewan Suarah Sri Aman, Nelson Jinn.

Terdahulu Pertandingan Kumang Gawai Dayak 2012 terbabit merupakan salah satu dari empat buah acara yang terkandung dalam Majlis Makan Malam 2012 anjuran SIDS Sri Aman sambil disaksikan oleh 800 orang penduduk dari bandar ini.

Tamat.






No comments:

Post a Comment