Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Wednesday, September 5, 2012

Sertai Aktiviti 10,000 Langkah pada 9 September ini



SRI AMAN, Rabu (5 Sept) – Orang ramai dijemput bagi menjayakan Aktiviti Berjalan 10,000 Langkah Serentak Seluruh Malaysia 2012 yang akan berlangsung di Kompleks Sukan Sri Aman pada 9 September ini.

Aktiviti anjuran Jabatan Kesihatan Bahagian Sri Aman yang bermula pada jam 9 pagi di Kompleks Sukan Sri Aman itu bertujuan untuk memeriahkan lagi sambutan Hari Kemerdekaan Negara Ke-55 Tahun.

“Objektif aktiviti bagi peringkat Bahagian Sri Aman ini adalah untuk menzahirkan semangat patriotisme dikalangan kakitangan kesihatan disamping mempromosikan aktiviti fizikal seperti 10,000 langkah sebagai cara mengamalkan gaya hidup sihat.

“Kementerian Kesihatan Malaysia juga akan mendapatkan pengiktirafan daripada pihak The Malasia Book Of Record sebagai Aktiviti 10,000 Langkah Serentak Seluruh Malaysia dengan penyertaan paling ramai,” kata jurucakapnya Gabriel Alexis.

Bagi menjayakan aktiviti terbabit pihak penganjur menurut beliau akan mengadakan beberapa acara lain seperti nyanyian lagu patriotik, perlepasan berjalan 10,000 langkah dan juga cabutan tiket bertuah.

Justeru pihak Jabatan Kesihatan Bahagian Sri Aman kata Alexis ingin menjemput penduduk yang berminat dari kawasan Sri Aman agar datang pada hari tersebut bagi memeriahkan lagi suasana penganjuran aktiviti tersebut.

“Penduduk yang berminat untuk menyertai aktiviti ini boleh mendaftarkan diri masing-masing bermula jam 6.30 pagi sebelum upacara pelepasan diadakan pada jam 8 pagi di kompleks sukan berkenaan.

“Setiap para peserta yang menyertai program ini akan diberi sijil penyertaan. Sebarang pertanyaan sila hubungi penyelaras program kami di talian 083-322176 untuk malumat lanjut,” menurut beliau.

Tamat.

No comments:

Post a Comment