Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Wednesday, September 5, 2012

Seorang kakitangan awam bangga dengan kecekapan polis



SRI AMAN, Isnin (4 Sept) – Seorang kakitangan kerajaan melahirkan rasa syukur dan bangga terhadap kecekapan anggota polis dari Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman dalam melaksanakan tugas mereka selama ini.

Ia terbukti anggota polis IPD Sri Aman berjaya menemui semula motorsikal jenis Honda Wave milik beliau yang dipercayai hilang akibat dicuri setelah beliau ke kampung bersama keluarga pada waktu pagi hari Jumaat lepas.

“Motorsikal terbabit telah saya tinggalkan dengan kawalan kunci serta rantai keselamatan yang ketat di bawah blok Kuaters Kerajaan Persekutuan, Jalan Sabu, Sri Aman sebelum pulang ke Kuching pada hari itu.

“Apabila kami seisi keluarga pulang ke kuaters tersebut pada jam 3 petang kelmarin (Ahad), saya terkejut apabila mendapati motorsikal terbabit telah hilang. Saya kemudiannya terus membuat laporan di balai polis berhubung kejadian itu,” katanya.

Beliau kemudiannya mendapat berita baik daripada pihak IPD Sri Aman kira-kira setengah jam selepas itu yang memberitahu bahawa motorsikal terbabit sudah pun ditemui oleh pihak polis di Jalan Paip, Sri Aman.

Pihak polis kata beliau dipercayai menemui motorsikal tersebut dalam keadaan mencurigakan di satu lokasi pinggir hutan ketika melakukan sesi rondaan di sepanjang kawasan tersebut.

“Saya percaya motorsikal itu ditemui oleh pihak polis tanpa plat pendaftaran sebelum itu. Setelah ke Balai Polis Sri Aman untuk melakukan pengecaman, saya yakin sepenuhnya motorsikal terbabit adalah milik saya.

“Terima kasih saya ucapkan kepada pihak polis IPD Sri Aman. Tanpa kecekapan dan tugas ronda ini, mungkin motorsikal saya tidak akan dapat ditemui hingga ke masa sekarang,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment