Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Wednesday, September 5, 2012

Kampung Muhibbah adakan Konvoi Merdeka




Caption:

1. BERMULA...Ketua Unit SRS Kampung Muhibbah, Ramli Sera sedang mengetuai Konvoi Merdeka bersama para penduduk Kampung Muhibbah pada 31 Ogos lepas.

2. UNTUK ALBUM...Pengerusi KRT Kampung Muhibbah, Latipah Mantali (tengah) ketika merakamkan gambar kenangan bersama para jawatankuasa SRS dan penduduk bersempena dengan Program Konvoi Merdeka di Kampung Muhibbah pada 31 Ogos lepas.

SRI AMAN, Selasa (4 Sept) – Penduduk dari Kampung Muhibbah Sri Aman nyata telah membuktikan kesungguhan mereka dalam menyemai semangat patriotik dalam diri masing-masing.

Semangat patriotisme mereka terpamer ketika berlangsungnya Program Konvoi Merdeka anjuran Kawasan Rukun Tetangga (KRT) dan Skim Rondaan Sukarela (SRS) Kampung Muhibbah pada 31 Ogos lepas.

Program Konvoi Merdeka yang melibatkan seramai 40 orang penduduk termasuk kanak-kanak telah pun menyertai aktiviti konvoi berbasikal dan motorsikal sejauh tiga kilometer di kawasan kampung tersebut.

“Pengerusi KRT Kampung Muhibbah, Latipah Mantali telah menyempurnakan upacara perlepasan konvoi motorsikal yang diketuai oleh Ramli Abu Sera bermula dari Kampung Muhibbah sehingga ke lorong RPR Perumahan Sri Aman.

“Konvoi motorsikal ini kemudiannya diikuti oleh rombongan berbasikal oleh kanak-kanak yang melaungkan perkataan ‘Merdeka’ sambil membawa bendera Jalur Gemilang,” kata jurucakap penganjur program.

Selain itu pihaknya yakin bahawa Program Konvoi Merdeka seperti ini akan dapat memupuk semangat cintakan negara dalam diri setiap anak muda di Kampung Muhibbah dari masa ke semasa.

Malah program seperti ini juga kata beliau secara tidak langsung akan dapat mengajak golongan anak muda untuk mengkaji asal usul kemerdekaan negara dan tokoh politik veteran negara selepas ini.

“Justeru KRT dan SRS Kampung Muhibbah telah bercadang untuk mengadakan aktiviti konvoi secara besar-besaran bersempena dengan sambutan Hari Kemerdekaan pada tahun hadapan,” katanya.

Turut sama menyertai Konvoi Merdeka terbabit adalah Timbalan Pengerusi KRT Kampung Muhibbah, Awang Habuan, Setiausaha SRS Kampung Muhibbah, Ramlee Abdul Rahman dan timbalannya Awang Suliman Edi.

Tamat.

No comments:

Post a Comment