Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Wednesday, September 5, 2012

Tadika Simanggang adakan perarakan merdeka



1. WARIS PEMIMPIN...Para murid Tadika Simanggang sedang berarak sambil membawa bendera Jalur Gemilang bersempena dengan perarakan Hari Merdeka baru-baru ini.

2. BERSEMANGAT...Sebahagian daripada murid Tadika Simanggang sedang mengibar bendera mini Jalur Gemilang bersempena dengan sambutan Hari Merdeka pada 31 Ogos lepas.

SRI AMAN, Isnin (3 Sept) – Tadika Simanggang turut tidak ketinggalan untuk memeriahkan sambutan Hari Kemerdekaan Negara Ke-55 Tahun yang telah berlangsung serentak di seluruh negara pada 31 Ogos lepas.

Ia terbukti apabila sejumlah 231 orang murid berumur tiga dan enam tahun dari Tadika Simanggang telah mengambil bahagian dalam acara perarakan Hari Kemerdekaan terbabit dalam Bandar Sri Aman ini pada hari berkenaan.

“Kesemua murid telah membawa bendera Jalur Gemilang termasuk yang bersaiz mini bersempena dengan acara perarakan bagi sambutan Hari Kemerdekaan anjuran Tadika Simanggang.

“Upacara perarakan ini telah bermula pada jam 7.30 pagi dari Tadika Simanggang dalam kawasan Jalan RTM Lama menuju ke kawasan Jalan Batang Lupar dan Jalan Chung Hua Garden sebelum pulang kembali ke tadika ini,” kata jurucakap penganjur.

Acara perarakan bersempena dengan sambutan Hari Kemerdekaan Negara Ke-55 Tahun ini katanya telah berakhir pada jam 8.15 pagi dengan kesemua para murid Tadika Simanggang kelihatan ceria menyertai aktiviti tersebut.

“Paling pentingnya ialah kita mahu menyemai semangat patriotisme dikalangan anak-anak kecil agar mereka membesar sebagai individu yang amat berguna kepada pembangunan negara di masa akan datang.

“Justeru saya berharap agar ibubapa turut memberi kerjasama kepada pihak sekolah dalam menjayakan penganjuran aktiviti bercorak patriotisme dikalangan anak-anak mereka selepas ini,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment