Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Wednesday, September 5, 2012

SWP tak mampu berikan kesenangan - NYalau



Caption: PENGHARGAAN... Ahli Parlimen Lubok Antu William Nyalau menerima cenderamata daripada Tr Johnson bersempena dengan sambutan Ulangtahun Penubuhan Ke-30 Tahun Rumah Panjang Kaong Ili di Lubok Antu baru-baru ini.

LUBOK ANTU, Jumaat (31 Ogos) – Parti Pekerja Sarawak (SWP) tidak akan mampu memberikan kesenangan terhadap rakyat seperti yang pernah dilakukan oleh kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) selama ini.

Ahli Parlimen Lubok Antu William Nyalau Badak berkata parti pembangkang tersebut sebaliknya hanya pandai menawarkan janji kosong yang tidak pernah ditunaikan oleh mereka untuk rakyat selama ini terutama sekali di Lubok Antu.

“Mereka hanya mengumumkan janji itu dan janji ini. Tetapi adakah semua janji manis  tersebut pernah ditunaikan oleh SWP sendiri ketika mereka mengadakan kempen di kawasan rumah panjang?

“Justeru saya menasihatkan rakyat dan para ketua kaum di Lubok Antu agar tidak membuang masa masing-masing dengan melayan perangai barisan pemimpin SWP yang mahu berkempen dalam kawasan rumah panjang mereka selepas ini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Barbeque bersempena dengan sambutan Ulangtahun Penubuhan Ke-30 Tahun Rumah Johnson, Kaong Ili, dalam Penempatan Semula Batang Ai Fasa I, Lubok Antu, baru-baru ini.

Selain itu Nyalau juga ingin menasihatkan penyokong tegar SWP di Lubok Antu agar tidak meletakkan harapan mereka terhadap pihak pembangkang terbabit menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang.

“Saya amat kesal apabila mendapati bahawa mereka masih bermatian-matian menyokong SWP walaupun mereka sudah tahu bahawa parti terbabit belum pernah menyumbang projek pembangunan di Lubok Antu selama ini,” katanya.

Terdahulu Nyalau bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batang Ai, Malcom Mussen Lamoh telah menyampaikan cek Projek Kecil Luar Bandar (MRP) kepada beberapa JKKK rumah panjang di sekitar DUN Batang Ai dalam majlis itu.

Nyalau turut mengumumkan bahawa lapan buah keluarga  di Rumah Johnson, Kaong Ili akan mendapat bantuan penyambungan bekalan elektrik 24 jam ke rumah mereka bernilai  RM300,000 dalam masa terdekat kelak.

Tamat....

No comments:

Post a Comment