Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Wednesday, September 5, 2012

Pertahankan kestabilan politik - Masir



Caption: AMANAT... Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat ketika menyampaikan amanat bersempena dengan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Selantik Ulu, Pamtu hari ini.

PANTU, Sabtu (1 Sept) – Pertahankan perpaduan dan kestabilan politik seperti yang dinikmati oleh rakyat pada masa sekarang demikian menurut Ahli Parlimen P.202 Sri Aman, Masir Kujat.

Katanya perpaduan dan kestabilan politik adalah amat penting agar projek pembangunan yang dirancang oleh kerajaaan Barisan Nasional (BN) berjalan dengan  lancar dari masa ke semasa.

“Jangan biarkan diri anda (rakyat) terpengaruh dengan ajakan politik negatif daripada pihak pembangkang ketika mereka sedang berkempen kerana golongan ini hanya menuntut kuasa daripada anda dengan niat tidak ikhlas.

“Kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) sememangnya sudah cekap mentadbir dan membangunkan negara ini...justeru pilihlah parti yang sudah berpengalaman dalam melaksanaka tugas itu,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat yang berlangsung di Rumah Ubeng anak Empeni, Selantik Ulu, dalam kawasan daerah kecil Pantu, Sri Aman.

Masir juga mengingatkan rakyat agar memastikan kemenangan berterusan BN di kawasan Parlimen Sri Aman demi tidak menganggu kelangsungan projek kerajaan selepas ini.

“Jangan biarkan parti pembangkang menguasai Parlimen Sri Aman kerana tindakan seperti ini boleh menyebabkan projek pembangunan yang sedang dilaksanakan oleh kerajaan tertangguh.

“Justeru saya meminta rakyat di kawasan Parlimen Sri Aman bijak berfikir tanpa dipengaruhi oleh dakyah jahat pihak pembangkang menerusi pihak pembangkang selepas ini,” katanya,

Masir pada majlis tersebut telah mengumumkan peruntukan bernilai RM3,000 kepada JKKK Rumah Ubeng, Selanttik dengan RM3,000 lagi diperuntuk untuk biro wanita rumah panjang itu.

Tamat.



No comments:

Post a Comment