Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Wednesday, September 5, 2012

KRT Kampung Hulu adakan kunjungan raya




Caption: GEMBIRA... Pengerusi KRT Kampung Hulu, Deli Haji Mahsen (baju kuning) ketika bersama para ahli melakukan kunjungan perayaan Hari Raya di kediaman bendaharinya iaitu Ahmad Obel di Kampung Hulu malam tadi.

SRI AMAN, Rabu (29 Ogos) – Kemeriahan menyambut perayaan Hari Raya Aidilfitri masih lagi terasa dengan adanya aktiviti kunjung-mengunjung dari rumah ke rumah di Kampung Hulu, Sri Aman malam tadi.

Aktiviti kunjung-mengunjung sempena perayaan Hari Raya ini telah dimulakan oleh Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Kampung Hulu, Deli Haji Mahsen bersama dengan para ahli Jinarita Kampung Hulu Lemanak bermula jam 7 malam.

Kunjungan pertama perayaan Hari Raya ini telah dimulakan terhadap kediaman Bendahari KRT Kampung Hulu iaitu Ahmad Obel dengan kesemua ahli beramah mesra dan menikmati jamuan kuih-muih.

Sebaik sahaja meluangkan masa selama setengah jam di kediaman Ahmad Obel, Deli bersama rombongan kemudiannya bergerak ke kediaman Timbalan Pengerusi KRT iaitu Samad Sepawi bagi memeriahkan sambutan perayaan Hari Raya di situ.

Deli bersama ahli Jiranita Kampung Hulu Lemanak juga turut melakukan kunjungan perayaan Hari Raya di beberapa kediaman ahli KRT Kampung Hulu sebelum aktiviti ini berakhir sepenuhnya pada jam 10.30 malam.

“Amalan kunjung-mengunjung ini perlu diterapkan dalam diri setiap ahli KRT Kampung Hulu demi memperkukuhkan lagi hubungan persaudaraan di antara mereka dari masa ke semasa.

“Justeru saya yakin amalan seperti ini akan mewujudkan semangat kerjasama di antara para ahli dalam menjayakan penganjuran pelbagai program oleh pihak KRT Kampung Hulu pada masa akan datang,” kata Deli.

Tamat.

No comments:

Post a Comment