Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Wednesday, September 5, 2012

Jangan gadai maruah kerana duit pembangkang

Caption: SERIUS... Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau sedang membincangkan sesuatu dengan ADUN Engkilili, Dr Rayong ketika berlangsungnya Majlis Pemimpin Bersama Rakyat yang berlangsung di Stengin hari ini.

ENGKILILI, Sabtu (1 Sept) – Rakyat dinasihat agar tidak mengadaikan maruah politik hanya disebabkan oleh rasuah berupa wang yang telah disuap oleh pihak pembangkang kata Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak.

Ini kerana sogokkan berupa wang itu kata Nyalau adalah merupakan pemberian jangka pendek oleh pihak pembangkang demi memancing undi mereka pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang.

“Adalah tidak wajar bagi rakyat yang mahu mengadaikan masa depan pembangunan di kawasan mereka hanya disebabkan oleh sogokkan wang daripada pihak pembangkang menjelang musim pilihan raya.

“Pembangunan itu lebih penting daripada sogokkan wang daripada pembangkang. Ini kerana sogokkan wang daripada mereka hanya bercorak jangka pendek manakala projek pembangunan daripada Barisan Nasional (BN) pula adalah jangka panjang,” katanya.

Nyalau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat yang berlangsung di Rumah Karak, Stengin, dalam kawasan daerah kecil Engkilili hari ini.

Selain itu beliau juga mengingatkan rakyat agar tidak mudah terpengaruh dengan kempen politik yang disebarkan oleh pihak pembangkang dalam kawasan mereka pada masa sekarang.

“Pihak pembangkang tidak akan membawa pembangunan untuk rakyat. Paling penting ialah semua rakyat sama-saam menyokong kerajaan pimpinan BN pada pilihan raya akan datang,” katanya.

Terdahulu majlis yang turut dihadiri oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnical Rayong Ngipa menyaksikan Nyalau mengumumkan peruntukan bernilai RM1,000 untuk setiap keluarga di rumah panjang itu dengan RM3,000 lagi diperuntuk untuk biro wanita rumah panjang terbabit.

Tamat.

No comments:

Post a Comment