Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Wednesday, September 5, 2012

Imigresen LTAK adakan Majlis Ramah Tamah Raya



Caption: UNTUK ALBUM...Para pegawai Imigresen LTAK sedang bergambar beramai-ramai sebagai tanda kenangan bersempena dengan sambutan Majlis Ramah Tamah Hari Raya Aidlfitri 2012 di LTAK baru-baru ini.

Nelson Naga Alam

SRI AMAN, Rabu (5 Sept) - Jabatan Imigresen Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (LTAK) nyata tidak ketinggalan untuk menyambut perayaan Hari Raya Aidilfitri yang telah berlangsung semenjak 19 Ogos lepas.

Ia terbukti apabila LTAK menerusi Badan Sukan Dan Kebajikan Pegawai Imigresen LTAK telah mengadakan Majlis Ramah Tamah Hari Raya Aidilfitri di ruang pejabat Jabatan Imigresen LTAK baru-baru ini.

Timbalan Pengarah Imigresen Negeri Sarawak, Haji Hamfatullah Syawal Hamdan menerusi siaran media hari ini telah mengingatkan para pegawai yang bertugas di LTAK supaya mengekalkan semangat kerjasama untuk menjayakan majlis yang seperti ini.

Katanya semangat tersebut perlu diteruskan pada perayaan utama yang lain seperti Hari Gawai Dayak dan Hari Tahun Baru Cina bagi mengekalkan hubungan perpaduan di antara mereka dari masa ke semasa.

“Saya mengucapkan tahniah dan memuji usaha keras Badan Sukan Dan Kebajikan Pegawai Imigresen LTAK selaku penganjur majlis yang berjaya mengadakan majlis ramah tamah tahun ini.

“Usaha mereka turut diserikan dengan menjemput lapan buah agensi yang beroperasi di LTAK seperti Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Syarikat Malaysia Airports Berhad dan lain-lain,” katanya.

Justeru kata Syawal, semangat kerjasama yang ditonjolkan oleh kesemua agensi pada majlis tersebut akan lebih memudahkan lagi Jabatan Imigresen LTAK menjalankan tugas-tugas harian pada masa akan datang.

Terdahulu Majlis Ramah Tamah LTAK 2012 berkenaan telah dimeriahkan lagi dengan sesi karaoke dan tarian poco-poco yang dipersembahkan oleh para pegawai Imigresen yang bertugas di LTAK.

Acara penyampaian cendaramata kepada dua orang pegawai imigresen iaitu PIT Ibrahim Zaini dan PI Shamsul Najan yang akan berpindah tugas dari LTAK juga turut diadakan pada majlis itu.

Turut hadir bagi bersama-sama memeriahkan lagi suasana sambutan majlis ini ialah para ketua Imigresen dari Ibu Pejabat, Kota Samarahan, Bahagian Penguatkuasa dan Depo Semuja di Serian.

Tamat.

No comments:

Post a Comment