Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Saturday, April 18, 2020

APM Daerah Sri Aman selamat anak kucing



SIMANGGANG: Seekor anak kucing bernasib baik kerana terselamat walaupun telah menyorok di dalam ruang enjin sebuah kereta yang mahu bergerak di kawasan bandar ini baru-baru ini.

Kehadiran anak kucing berkenaan disedari oleh pemilik kereta tersebut setelah terlihat kelibat seekor haiwan yang bertindak masuk ke dalam ruang enjinnya ketika mahu membelok kenderaan ke sebuah hotel di sini.

"Disebabkan cemas, dia segera memberhentikan kenderaan di tepi jalan untuk memeriksa anak kucing tersebut di ruang enjin.

"Bagaimanapun ruang terhad dalam bahagian enjin kereta menyukarkannya untuk mengambil anak kucing itu sebelum pihak Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) Daerah Sri Aman dipanggil untuk menyelamatkan haiwan manja berkenaan," kata pegawainya, Kapten (PA) Siti Huzaimah Ibrahim.

Petugas APM yang tiba di lokasi kejadian katanya berjaya menangkap anak kucing berkenaan namun terpaksa menghadapi kesukaran bagi berbuat demikian seperti yang dialami oleh pemilik kereta tersebut sebelum itu.

"Anak kucing berkenaan akhirnya dipelihara oleh sanak saudara petugas kami di sini setelah mendapat tahu kisah menyelamat haiwan manja berkenaan dari enjin kenderaan tersebut,"kata Siti.

Justeru Siti dinasihat orang ramai di kawasan ini agar segera menghubungi pihak APM Daerah Sri Aman di talian 083-320973 jika mereka mahu memohon pertolongan berkaitan kes seperti itu di penempatan masing-masing kelak.

No comments:

Post a Comment