Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Sunday, August 26, 2012

PPD Sri Aman anjur Program Mutiara Benak 2012




Caption:

1. FOKUS...Para murid sedang memberikan perhatian ketika berlangsungnya Program Mutiara Benak 2012 di sini bermula dari 13 hingga 16 Ogos lepas.

2. SERIUS... Pegawai Pelajaran Daerah Sri Aman, Bihud Apok sedang menyampaikan amanat ketika menutup rasmi Program Mutiara Benak 2012 di Dewan Suarah Sri Aman.

SRI AMAN, Jumaat (17 Ogos) – Pejabat Pelajaran Daerah Sri Aman telah menganjurkan Program Mutiara Benak 2012 yang berlangsung dari 13 hingga 16 Ogos lepas di Dewan Suarah Sri Aman.

Program yang dianjur secara bersama dengan Majlis Guru Besar Daerah Sri Aman, Pasukan Petugas Khas Guru Cemerlang serta para guru sumber ini melibatkan seramai 132 orang murid dari 31 buah sekolah kebangsaan dan lima buah daripada SJK Chung Hua di sini.

Ia juga bertujuan menaikkan pencapaian prestasi Ujian Penilaian Sekolah Rendah atau UPSR dan seterusnya memperbaiki kedudukan Sri Aman dari pencapaian ujian itu di negeri Sarawak.

Pegawai Pelajaran Daerah Sri Aman, Bihud Apok ketika berucap merasmikan program itu memberitahu bahawa program tersebut nyata memberikan impak kepada para murid yang menyertai program ini.

“Program ini julung kalinya telah diadakan di Sri Aman. Justeru saya mencadangkan agar program ini diadakan semula mulai bulan Mac tahun hadapan dengan melibatkan pelajar cemerlang Penilaian Menengah Rendah dan Sijil Pelajaran Malaysia,” katanya.

Beliau juga berharap agar program ini dapat mempertingkatkan semangat para murid disamping menambah ilmu serta kemahiran dalam persediaan menghadapi peperiksaan UPSR selepas ini. 

Terdahulu kumpulan sasaran Program Mutiara Benak 2012 berkenaan melibatkan para pelajar yang berpotensi mendapat keputusan 5A (SK) dan 7A (SJKC) bagi UPSR akan datang.

Antara pengisian program ini ialah Aktiviti Dalam Kumpulan (ADK), ceramah motivasi dan slot teknik menjawab soalan semua mata pelajaran yang dikendalikan oleh para guru cemerlang dan guru sumber dari sekitar daerah Sri Aman.

Tamat

No comments:

Post a Comment