Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Monday, August 27, 2012

KRT Tanjung Engkabang adakan rumah terbuka Raya



Caption: MERIAH...Para penduduk ketika mengadakan kunjungan ke Majlis Rumah Terbuka sempena perayaan Hari Raya anjuran KRT Tanjung Engkabang hari ini.

SRI AMAN, Jumaat (24 Ogos) – Suasana sambutan perayaan Hari Raya di Sri Aman telah dimeriahkan lagi menerusi penganjuran Majlis Rumah Terbuka anjuran Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Tanjung Engkabang hari ini.

Majlis yang turut mendapat kerjasama daripada pihak Pasukan Bomba Sukarela Tanjung Engkabang itu telah berlangsung di kediaman pengerusi KRT terbabit iaitu Mas Mashore Haji Maslem.

“Majlis ini melibatkan semua ahli dan penduduk dari kampung berdekatan. Ia bertujuan untuk mengeratkan lagi hubungan silaturahim di antara semua penduduk dalam sama-sama menjayakan penganjuran sesebuah aktiviti itu.

“Ia juga secara tidak langsung dapat menjadikan KRT Tanjung Engkabang sebagai sebuah persatuan yang aktif dalam menjayakan mana-mana aktiviti pada masa akan datang,” kata Mashore.

Selain itu penganjuran majlis seperti ini kata beliau juga menyokong perlaksanaan Gagasan 1Malaysia apabila penduduk bukan Islam turut sama menghadiri majlis rumah terbuka tersebut.

Malah majlis ini kata Mashore juga akan dapat mewujudkan hubungan perpaduan yang lebih kukuh di antara penduduk berbilang kaum dalam bandar Sri Aman pada masa akan datang.

“Justeru pihak KRT Tanjung Engkabang telah bercadang untuk mengadakan Majlis Kunjung-Mengunjung Antara KRT di kawasan Sri Aman pada perayaan Hari Raya Aidilfitri atau lain-lain perayaan utama pada tahun hadapan,” katanya.

Terdahulu Majlis Rumah Terbuka anjuran KRT dan Pasukan Bomba Sukarela Tanjung Engkabang ini turut diserikan lagi dengan kehadiran Pemanca Mas Shamsiah Haji Maslem.

Tamat.




No comments:

Post a Comment